سفیر ترکیه ادعاها درباره ساختگی بودن کودتا را بی‌اساس خواند

کدخبر: 2049920

هاکان‌تکین تاکید کرد: با توجه به نفوذ سازمان گولن در مراکز ترکیه دو سال پیش در شورای عالی امیت ملی ترکیه نقشه راه مقابله با گولن کشیده شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رضا هاکان‌تکین در نشست ترکیه پس از کودتا که صبح روز سه‌شنبه از سوی موسسه دیپلماسی ایرانی و با حضور صادق خرازی، میرمحمود موسوی و صادق ملکی برگزار شد گفت: وقوع کودتا باعث تقویت همبستگی مردم ترکیه شد و چهره واقعی سازمان تروریستی فتح‌الله گولن را آشکار ساخت.

وی با بی‌اساس خواندن ادعاها مبنی بر ساختگی بودن کودتا برای دست زدن به پاک‌سازی گفت: از دو سال پیش در شورای عالی امنیت ملی ترکیه تصمیماتی برای مبارزه با سازمان تروریستی گولن اتخاذ شده و نقشه برخورد با حامیان آنها در داخل و خارج کشور کشیده شده بود.

هاکان‌تکین تاکید کرد:️ اتفاقاتی که علیه سازمان تروریستی گولن در جریان است لائیسیته و دمکراسی را در ترکیه تقویت می‌کند و این موضوع پس از کودتا به خوبی دیده می‌شود.

وی ضمن قدردانی از مواضع دولت و مسوولان ایرانی خاطرنشان کرد: وزیر خارجه ایران تا صبح با همتای ترک خود در ارتباط بوده و در جریان امور قرار می‌گرفت.

او هم‌چنین از برخی مواضع گرفته شده در ایران انتقاد کرد و گفت: از برخی حرف‌ها و موضع‌گیری‌های خلاف واقع آزرده خاطر می‌شویم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: