اختصاصی «نسیم آنلاین» + عکس

بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتور در آستانه تعطیلی/ تحصن کارگران "ایران ترانسفو" جلوی درِ کارخانه + جزئیات

کدخبر: 2050058

کارکنان این شرکت معتقدند، دولت بدون توجه به معاش هزاران خانوار زنجانی عمده سهام شرکت ایران‌ترانسفو را برای جبران کسری بودجه خود به فردی که نباید به صورت اقساطی واگذار کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین »، "سهامدار عمده میخواهد اموال شرکت را به فروش برساند"، این گفته کارگران شرکتی است که در دهه 40 تأسیس شد و در تمامی این سال‌ها علی رغم مشکلات اقتصادی توانست در زمینه تولید ترانسفورماتورهای فوق قدرت، پیشرفت‌های زیادی داشته باشد، اما حال این روزهای این شرکت و کارگرانش خوب نیست، کارگران و بیش از 2 هزار نیروی این شرکت از روز یک شنبه تا کنون دست از کار کشیده و در مقابل درب کارخانه تحصن کرده‌اند.

می‌خواهند ایران ترانسفو را کوچک کنند

شنیده‌های خبرنگار « نسیم آنلاین » از این موضوع حکایت دارد که کوچک شدن کارخانه‌ به دلیل فروش برخی از قسمت‌های آن و در پی این موضوع، 6 ماهه شدن قراردادها به جای یک ساله بودن و ایجاد تغییراتی در بیمه کارگران از جمله دلالیل اصلی این تحصن بوده است.

در حقیقت با توجه به مطالبی که در کمپین تلگرامی "حمایت مردمی از ایران ترانسفو" توسط نیروهای این شرکت منتشر شده است، سازمان خصوصی سازی سال 94 شرکت ایران ترانسفو را به صورت اقساطی به آقای (م) واگذار کرده که این اقساط به صورت 5 ساله می باشد و پرداختی این فرد در این مدت فقط 45 میلیارد تومان بوده اما کل مبلغ 307 میلیارد بوده است.

با توجه به اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار « نسیم آنلاین » و به گفته برخی از کارگران و کارکنان این مجموعه، این فرد قصد دارد تا با فروش بخش‌هایی از کارخانه ایران ترانسفو مابقی بدهی خود را پرداخت نماید، یکی از کارگران متحصن در گفتگو با روزنامه استانی صدای زنجان بیان داشته که بعد از حضور یکی از اعضا هیئت مدیره در این سمت دراسفند سال گذشته قرارداد کارگران کارخانه شهرری همگی به 6 ماه کاهش پیدا کرده است و بخش بازرگانی شرکت به هم ریخته و اجازه انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی به این بخش داده نمی‌شود و مدیر بخش بازرگانی نیز اخراج شده است.

به زودی اموال منقول و غیر منقول این شرکت برای پرداخت سود کاذب تصویبی فروخته خواهد شد

تمامی این مسائل موجب شده است تا کارگران این مجموعه خشمگین شده و به دلیل کوچک شدن کارخانه‌ای که سرمایه استانی محسوب شده و تقریبا نیمی از جوانان شهر زنجان را به اشتغال درآورده است دست از کار کشیده و تحصن کنند. به طوری که گفته می‌شود این مجموعه حداقل 3 هزار نیروی کار را در خود جا داده است. البته تحصن تنها به شرکت ایران ترانسفوی زنجان ختم نشده و در پی آن اعتراض و تحصن کارکنان شرکت ترانسفو پرند در شهر ری را نیز به دنبال داشته است.

در یکی از پیام‌های این کانال تلگرامی توسط نیروهای این شرکت مطلبی نوشته شده است به این مضمون که دولت بدون توجه به معاش هزاران خانوار زنجانی عمده سهام شرکت ایران‌ترانسفو را برای جبران کسری بودجه خود به صورت اقساطی واگذار کرد و آنطور که کارکنان این شرکت احساس خطر کرده اند به زودی اموال منقول و غیر منقول این شرکت برای پرداخت سود کاذب تصویبی فروخته خواهد شد و در مدت چند سال اثری از سوله های آبی در خروجی زنجان نخواهد بود و چه بسا دستگاه های خط تولید زنجان سوار بر تریلی ها برای توسعه کارخانجات ترانسفو راهی تهران و سمنان شوند.

سهام را به مردم زنجان واگذار کنند

در نهایت در قسمتی از خواسته کارگران متحصن آمده است که ما از مسئولین انتظار داریم ضمن حمایت قاطع از درخواست کارگران شرکت ایران ترانسفو تمامی تلاش خود را در باطل کردن مزایده انجام داده و نیز واگذاری سهام را به پرسنل و بازنشستگان و مجموعه ایران ترانسفو انجام نمایند و در صورت لزوم به مردم خود زنجان واگذار نمایند.

ارسال نظر: