ساخت فیلم کوتاه و انیمیشن توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کدخبر: 2050081

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این معاونت در زمینه ترویج مفاهیم و مبانی دینی، ساخت فیلم کوتاه و انیمیشن را آغاز کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام محمد رضا حشمتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این زمینه از هنرمندان برتر کشور استفاده خواهیم کرد تا آثاری که تولید می شود نتایج ارزشمند به همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد : پرورش استعدادهای قرآنی و برگزاری طرح های مختلف قرآنی در این زمینه از دیگر فعالیت هاست که می تواند زمینه بروز استعدادها را در جامعه فراهم کند. وی با اشاره به مزیت های قرآنی مشهد گفت: باید برنامه های مناسبی در زمینه مشهد 2017 اجرا شود تا ظرفیت های قرآنی این شهر به خوبی به دنیای اسلام معرفی شود. حجت الاسلام حشمتی افزود: در مجموع 50 درصد بودجه معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه به استان ها اختصاص می یابد. وی اظهار کرد: در این راستا برای ساخت و احیای دو استودیوی تخصصی در مشهد و یزد 9 میلیارد ریال از ردیف های استانی هزینه شده است. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به اینکه شهر مشهد دارای جایگاه رفیع در عرصه قرآنی کشور است، گفت: در دولت یازدهم ظرفیت های قرآنی شهر مشهد به خوبی شناسایی شده و برنامه ریزی های مناسبی در این زمینه انجام شده است. سید سعید سرابی افزود: طرح ملی تلاوت یکی از نمونه های بارز شناسایی صحیح ظرفیت های قرآنی در شهرستان های مختلف است. وی در باره فعالیت های قرآنی سال ٢٠١٧ در مشهد اظهار کرد: در ستاد رویدادها و رخدادهای مشهد ٢٠١٧ کمیته قرآن فعالیت های خود را آغاز کرده است. در این نشست از پوستر دومین دوره طرح ملی شوق تلاوت در مشهد رونمایی شد. طرح ملی تلاوت قرآن کریم از سال 1391 در کشور آغاز شده و هم اکنون در 18 استان و 21 شهر اجرا می شود. بیش از ٤٠٠ نفر در دوره نخست این طرح از سراسر کشور شرکت کرده اند.

ارسال نظر: