واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به بیانیه کمیته ٤ جانبه اتحادیه عرب؛

هشدار ایران به "دوستان عربستان"

کدخبر: 2050427

سخنگوی وزارت امور خارجه با هشدار به اندک کشورهایی که کماکان از سیاست‌های فتنه‌انگیزانه سعودی‌ها حمایت می‌کنند، گفت: این همراهی در آینده نتیجه‌ای جز ایجاد مسئولیت در جنایاتی همچون کودک‌کشی و حمایت از تروریسم نخواهد داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با هشدار به "اندک کشورهایی که کماکان از سیاست‌های فتنه‌انگیزانه سعودی‌ها حمایت می‌کنند"، گفت: این همراهی در آینده نتیجه‌ای جز ایجاد مسئولیت در جنایاتی همچون کودک‌کشی و حمایت از تروریسم نخواهد داشت.

قاسمی درخصوص نشست اخیر اتحادیه عرب افزود: وزارت امور خارجه با رصد دقیق، تمام تحولات نشست، اسناد منتشره و اقدامات برخی کشور ها در این اجلاس را مورد بررسی قرار داد.

وی یادآور شد: صدور بیانیه جداگانه کمیته ٤ جانبه اتحادیه عرب علیه کشورمان در حاشیه اجلاس اخیر موریتانی نشان دهنده ناکامی سعودی ها در اجماع سازی می باشد.

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: سیاست های تفرقه انگیز عربستان و اصرار و فشار این کشور بر سایر کشورها برای حمایت از جنگ افروزی در یمن ،حمایت از تروریست ها در سوریه و عراق و سرکوبگری در بحرین و خیانت سعودی ها به جهان عرب در اتحاد علنی بارژیم صهیونیستی باعث شد که اجلاس موریتانی بی رونق و با حداقل مشارکت برگزار شود.

ارسال نظر: