سیاست‌مدار انگلیسی:

قصدمان حمایت از اصلاح طلبان بود/ کلمه "جمهوری اسلامی ایران" را در پارلمان اروپا استفاده نمی‌کردیم

کدخبر: 2050630

سیاستمدار کهنه کار انگلیسی که چهار بار عهده دار سمت معاونت پارلمان اروپا بوده، گفته او و همکارانش در این پارلمان نام "جمهوری اسلامی ایران" را به کار نمی‌‌برده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "ادوارد مک میلان-اسکات"، سیاستمدار کهنه کار انگلیسی و عضو سابق پارلمان اروپا بامداد شنبه در حساب کاربری اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که او همکارانش در این پارلمان، از لفظ «جمهوری اسلامی ایران» استفاده نمی کرده اند.

«مک میلان -اسکات» که بین سالهای 2004 تا 2014، چهار بار به عنوان معاون رئیس پارلمان اروپا انتخاب شده، این اظهارات را خطاب به حسابهای کاربری شبکه خبری «اسکای نیوز» و «اندرو نیل»، روزنامه نگار مشهور انگلیسی نوشت.

اظهارات «مک میلان اسکات» در پاسخ به یک توئیت «اندرو نیل» است که نوشته بود: «گزارش جذابی از اسکای نیوز از تهران. این حس را داشتم که اگر ایران با لیبرال دموکراسی اداره شود، یکی از کشورهای قرن بیست و یکم خواهد بود.»

عضو سابق پارلمان اروپا در واکنش نوشت: «در پارلمان اروپا ما از اسم جمهوری اسلامی ایران برای آن (ایران) استفاده نمی کردیم در صورتی که این همان چیزی است که (ایران) از سال 1979 بوده و حالا هم هست.»

«مک میلان -اسکات» سپس به توئیت دیگر روزنامه نگار انگلیسی که به عنوان جوابیه برایش نوشته بود «مطمئن نیستم اسمی که (ایران) با آن صدا زده می شده اهمیت چندانی داشته باشد»،اینطور پاسخ داد: «قصد ما حمایت از اصلاح طلبان دموکراتی مانند شیرین عبادی بود که اکنون در لندن در تبعید به سر می برند. ایران، کشوری تک حزبی است.»

وی این اظهارات را تنها ساعتی بعد از آن مطرح کرد که اسناد جدیداً منتشر شده از اسناد منتشر شده نقش سرویس اطلاعات انگلستان برای تشدید ناآرامی‌ها در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 1388 را آشکار کرد.

ارسال نظر: