وزارت خارجه سوریه:

تغییر نام "النصره" تلاشی بیهوده برای محو کردن آثار جرم آنها است

کدخبر: 2050642

وزارت خارجه سوریه خطاب به سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان اعلام کرد که تغییر نام گروه تروریستی النصره، تلاشی ناامیدانه برای محو کردن آثار جرم و جنایات آن است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: در پی ارتکاب جنایت خونین ائتلاف بین المللی در روستای الغندوره و جنایت داعش در روستای البویر در شمال سوریه، وزارت خارجه سوریه دو نامه جداگانه خطاب به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان ارسال کرد.

وزارت خارجه سوریه در این دو نامه، هدف قراردادن غیر نظامیان و زیرساخت‌های اقتصادی و خدمت رسانی و اموال عمومی و خصوصی از سوی جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی و یا گروههای تروریستی را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف فوری این تجاوزها و جنایات و محاکمه مرتکبین آن شد.

وزارت خارجه سوریه افزود که این جنایات و کشتارها و تخریبها دولت سوریه را از عمل به وظایفش در زمینه مبارزه با تروریسم و تلاش در راستای تحقق حل سیاسی بحران سوریه از طریق گفتگوی سوری سوری و با رهبری سوریه و بدون دخالت خارجی منصرف نخواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه همچنین در این دو نامه تاکید کرد که تغییر نام جبهه النصره، تلاشی نامیدانه برای از بین بردن آثار جرم و جنایاتش است.

این وزارتخانه افزود: ادامه حمایت‌های همه جانبه فرانسه، آمریکا، انگلیس، ترکیه، عربستان و قطر از گروههای تروریستی که این کشورها نام آن را معتدل نامیده‌اند و تغییر نام این گروهها حمایت آشکار از تروریسم نه تنها در سوریه بلکه در کل کشورهای دنیا است.

جنگنده های ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا شهرک الغندوره در ریف شمال غربی شهر منبج در استان حلب را 6 بار بمباران کردند که براساس آمار اولیه، به شهادت 35 نفر از جمله زنان و کودکان منجر شد.

این سومین بار است که جنگنده‌های ائتلاف شهر منبج و اطراف آن را بمباران می کنند. در حملات گذشته بیش از 120 نفر شهید شدند.

گروه تروریستی داعش نیز روز پنجشنبه با یورش به روستای "البویر" 24 نفر از اهالی آن را اعدام کرد.

این روستا که در فاصلۀ 10 کیلومتری شهر منبج در استان حلب قرار دارد، تا پیش از این تحت کنترل نیروهای موسوم به "دموکراتیک" بود.

ارسال نظر: