روزنامه "بیرگون" خبر داد:

نشست گروهک تروریستی "جبهه النصره" در "استانبول" ترکیه

کدخبر: 2050802

این روزنامه ترکیه‎ای نوشته است که اعضای گروه تروریستی "جبهه النصره" روز شنبه در شهر استانبول نشست داشته‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: روزنامه «بیرگون» ترکیه روز شنبه از نشست گروه تروریستی «جبهه النصره» در استانبول خبر داده و نوشته است که هدف از این نشست تلاش برای جلب حمایت از این گروه بوده است.

«محمد الجولانی» رهبر این گروه دو روز قبل با انتشار ویدئویی رسما اعلام کرد که النصره از القاعده جدا شده و نام آن به «جبهه الفتح الشام» تغییر کرده است. وی دلیل این کار را جلوگیری از حملات هوایی روسیه و آمریکا در سوریه عنوان کرد.

به نوشته بیرگون، این اولین نشست جبهه النصره از زمان اعلام جدایی از القاعده است. این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشته است که النصره از طریق نرم‌افزار «واتس اپ» به اعضای خود اطلاع داده است که نشست ساعت 21 به وقت محلی در منطقه «فاتح» واقع در مرکز استانبول برگزار می‌شود.

بیرگون پیش از آغاز این نشست نوشته بود که انتظار می‌رود شمار زیادی از حامیان النصره در این نشست که با شعار «به فکر برادرانتان باشید، از سوریه حمایت کنید» برگزار می‌شود، شرکت کنند.

در پیامی که در کانال «واتس اپ» النصره با نام «صدا الامه» منتشر شده، آمده است: «سلام علیکم و رحمه‌الله برادران. از برادرانمان می‌خواهیم که در نشستی که برای حمایت از سوریه در ترکیه برگزار می‌شود، شرکت کنند.»

پیش از این کشورهای مختلف از جمله برخی متحدان اروپایی ترکیه از آنکارا به دلیل باز گذاشتن دست گروه‌های تروریستی برای فعالیت آزادانه در این کشور انتقاد کرده‌اند. روسیه هم سال گذشته با انتشار اسنادی ترکیه را به حمایت از گروه‌های تروریستی فعال در سوریه متهم کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هفته گذشته گفت با وجود آنکه روابط مسکو و آنکارا از سر گرفته شده، اما انتقادات روسیه از باز بودن مرزهای ترکیه به روی تروریست‌ها، پابرجاست و آنکارا باید این رفتار خود را اصلاح کند.

ارسال نظر: