عضو تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح کرد:

روسیه و آمریکا بیش‌ازحد به سوریه و عراق مشغول شدند/ اسرائیل فرقی با داعش ندارند

کدخبر: 2050863

عضو ارشد تشکیلات خودگردان ضمن اعلام وعده آمریکایی‌ها برای احیای مذاکرات صلح، اسرائیل و داعش را در کودک‌کشی به یکدیگر شبیه کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: یک مقام فلسطینی دیدار «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مثبت ارزیابی کرده و از وعده آمریکایی‌ها برای احیای فرایند صلح خبر داد.

«صائب عریقات» عضو شورای قانونگذاری فلسطین در کنفرانس خبری با بیان اینکه جان کری در این دیدار به عباس قول داد دولت اوباما برای احیای مذاکرات صلح با اسرائیل تا پایان دوره‌اش، تلاش خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» عریقات ضمن تاکید مجدد بر پایبندی فلسطینی‌ها به طرح صلح فرانسه، مبارزات بین‌المللی علیه گروه تروریستی داعش مرتبط با اشغالگری صهیونیست‌ها دانست.

وی گفت: «آنهایی که در اروپا به نام دین، کودکان را به قتل می‌رسانند، با آنهایی که در سرزمین فلسطین، کودکان را می‌کشند تفاوتی ندارند.»

عریقات مدعی شد که جامعه بین المللی مخصوصا روسیه و آمریکا بیش‌ از حد مشغول سوریه و عراق شده‌اند و تاکید کرد هرگونه اتحاد در خاورمیانه که شامل دولت فلسطینی نباشد «ناقص و ناپایدار» خواهد بود.

وی همچنین افزود هرگونه اقدامی برای احیای گفت‌وگوها میان دو طرف نیازمند عمل کردن رژیم صهیونیستی به تعهدات پیشین و حضور بین‌المللی جهت نظارت برای اجرای آنهاست تا مانع طفره رفتن اسرائیلی‌ها از مذاکرات شوند.

عریقات تاکید کرد هرگونه احیای مذاکرات باید با توقف کامل شهرک‌سازی‌ها و آزادی زندانیان فلسطینی که قبل از توافقات «اوسلو» حبس شده‌اند، همراه باشد.

وی در پایان با انتقاد از اظهارات مقامات صهیونیستی برای تغییر طرح صلح عربی، افزود این طرح کاملا شفاف است و اسرائیل از عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی فایده خواهد برد اگر مناطقی را که در جریان جنگ شش روزه تصرف کرده، پس دهد.

ارسال نظر: