مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سلامت مجلس برگزار شد/ تاکیدات رئیس مجلس بر تقویت حوزه سلامت

کدخبر: 2050878

مراسم تودیع و معارفه شهلا میرگلوی بیات مدیرکل سلامت مجلس با حضور افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس، مدیران و کارکنان حوزه سلامت برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مراسم تودیع و معارفه دکتر شهلا میرگلوی بیات مدیرکل سلامت مجلس با حضور مهندس افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس، مدیران و کارکنان حوزه سلامت برگزار شد.

معاون اجرایی رئیس مجلس در ابتدای این جلسه ضمن قدردانی از زحمات مدیران کل در این حوزه، گفت: در دو دوره گذشته ما شاهد تحولات خوبی در اداره کل سلامت بوده ایم که همین امر رضایتمندی نمایندگان و کارکنان را در پی داشته است و امیدواریم با حضور خانم دکتر میرگلوی بیات که تجربه نمایندگی در دوره نهم مجلس و حضور در کمیسیون بهداشت را داشته اند، بتوانیم گام های موثرتری دراین حوزه برداریم.

وی با اشاره به تاکیدات ریاست مجلس اظهار داشت: لاریجانی همواره بر تقویت بخش سلامت مجلس تاکید داشته اند و در دو دوره گذشته جلوی اتخاذ برخی تصمیمات که منجر به کاهش خدمت رسانی در این حوزه می شد را گرفته اند.

افراشته در ادامه تاکید کرد: همیشه گفته اند که عقل سالم در بدن سالم است و ما براین اساس تلاش داریم که بحث پایش سلامت نمایندگان و کارکنان را به جد دنبال نماییم زیرا این کار جلوی خیلی از آسیب های جبران ناپذیر و پرهزینه در آینده را خواهد گرفت.

وی در ادامه، ضمن تقدیر از بخش تربیت بدنی مجلس، اظهار داشت: ورزش باعث شادابی و تندرستی می شود و امیدواریم که با تلاشهای بیشتر، نمایندگان مجلس را ترغیب کنیم تا قبل از حضور در جلسه علنی به تربیت بدنی مراجعه کنند تا با نشاط و آمادگی ذهنی بیشتری بتوانند در صحن حاضر شوند.

مهندس افراشته با اشاره به ضرورت ایجاد صندوق درمان در مجلس، تصریح کرد: با تاسیس این صندوق می توان جلوی تصمیمات سلیقه ای را که منجربه ایجاد خلل در بحث سلامت می شود را گرفت و یک حمایت مستمر و پایدار را ایجاد کرد.

وی در پایان انتخاب اولین مدیرکل خانم در پارلمان جمهوری اسلامی ایران را تصمیمی ارزشمند خواند و گفت: انشاالله که این انتصاب دوران موفقیت آمیزی را در این حوزه رقم زند تا بتوان بحث مدیریت بانوان در مشاغل حساس و مدیریتی را با جدیت بیشتری دنبال نمود.

تشکیل پرونده های الکترونیکی و پزشک خانواده درمجلس

همچنین در این مراسم شهلا میرگلوی بیات ضمن تشکر از حسن اعتماد ریاست مجلس و تقدیر از زحمات مدیران قبلی حوزه سلامت، گفت: باید بتوانیم با همفکری و اتحاد نقاط قوت را حفظ و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: سلامت و ورزش دو اصل اساسی است که نقایصش در برخی از جوامع باعث تغییر دولت ها شده است.

میرگلوی بیات راه اندازی سیستم تشکیل پرونده های الکترونیکی به منظور دسترسی سهل تر به سوابق درمانی افراد و ایجاد پزشک خانواده را از جمله کارهای اولیه در این حوزه خواند.

در پایان این مراسم، ابلاغ مدیرکل جدید سلامت توسط معاون اجرایی رئیس مجلس به وی تقدیم شد.

ارسال نظر: