روزنامه "الشرق الاوسط":

تنها راه حل بحران سوریه، همکاری آمریکا با روسیه است

کدخبر: 2050922

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که وزیر خارجه آمریکا این مساله را به خوبی درک می‌کند که حل بحران سوریه تنها از طریق همکاری با روسیه ممکن است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، منابع دیپلماتیک اعلام کردند: جان کری، وزیر خارجه آمریکا به ارتباط مداوم و همکاری با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ایمان دارد و می‌داند که روسیه در مرحله‌ای برای حل سیاسی عاقلانه بحران سوریه پس از بین بردن تروریسم تلاش می‌کند و این هدف دو طرف است. این مساله دلیل اولی است که دو طرف را به تفاهم بر سر ساختار همکاری نظامی در سوریه وامی‌دارد.

این منابع اعلام کردند: روسیه برعکس آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش درباره سوریه عجله ندارد چرا که می‌داند زمان به نفع اوست و هرچه در تقویت پایگاه‌های خود بیشتر موفق شود می‌تواند برگ برنده‌های اضافی را به دست آورد که برای دستیابی به یک دستاورد سیاسی یا اقتصادی در جاهای دیگر از آن استفاده کند.

روسیه و آمریکا اخیرا به توافق‌هایی درباره حل بحران سوریه و هدف قرار دادن جبهه النصره در این کشور دست یافته‌اند که البته هنوز جزئیات دقیق آن مشخص نشده است.

روسیه بارها از آمریکا خواسته بود به همکاری نظامی مشترک در سوریه علیه جبهه النصره و داعش بپردازد اما واشنگتن هیچ گاه پاسخ درستی به روسیه نداده بود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: