پاپ فرانسیس:

به هیچ وجه نباید دین اسلام را با خشونت معرفی کنیم

کدخبر: 2051025

پاپ فرانسیس در اظهاراتی مخالفت خود را با برخی تلاش‌ها برای ارتباط دادن اسلام با خشونت اعلام کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: پاپ فرانسیس روز یکشنبه در اظهاراتی گفت: این اشتباه است که اسلام را با خشونت معرفی کنیم چرا که این بی عدالتی اجتماعی و پول پرستی است که مهمترین علل تروریسم به شمار می رود.

پاپ فرانسیس در جمع خبرنگاران در هواپیما در حال بازگشت از سفر 5 روزه به لهستان تاکید کرد: من فکر می کنم این درست نیست که اسلام را با خشونت مرتبط بدانیم. این اصلا درست نیست.

وی در پاسخ به سئوالی درباره قتل یک کشیش 85 ساله در یکی از کلیساهای فرانسه توسط نوجوانان افراطی، گفت: من فکر می کنم که تقریبا در همه ادیان یک گروه کوچک از بنیادگرایان وجود دارند. ما نیز در دین مسیحیت چنین گروهی را داریم.

وی در ادامه اظهار داشت: من دوست ندارم درباره خشونت اسلامی صحبت کنم چرا که هر روز که روزنامه ها را مشاهده می کنم، خشونت را در اینجا ایتالیا می بینم، کسی دوستش را کشته است، کسی مادر خوانده اش را کشته است.

پاپ فرانسیس تاکید کرد: اگر از خشونت اسلامی صحبت کنیم، باید از خشونت کاتولیک نیز صحبت کنیم. همه مسلمانان اهل خشونت نیستند. دلایل متعددی برای تروریسم وجود دارد.

پاپ یادآور شد: می دانم این مساله خطرناک است که بگوییم ولی تروریسم زمانی رشد می کند که هیچ گزینه دیگری وجود نداشته باشد ولی زمانی که پول به خدا تبدیل می شود و جای انسان را می گیرد، در مرکز توجه اقتصاد جهانی نیز قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: این نخستین شکل از تروریسم است. این یک تروریسم اساسی علیه بشریت است. بیایید درباره آن صحبت کنیم. فقدان فرصت های اقتصادی برای جوانان اروپایی ، یکی از عوامل اصلی تروریسم است.

ارسال نظر: