گزارش «نسیم آنلاین» از مشاغل متعدد معاون پارلمانی وزیر اقتصاد؛

تخلف آشکارِ دست راست طیب‌نیا در وزارت اقتصاد

کدخبر: 2051204

به این ترتیب معاون وزیر اقتصاد که از دوستان قدیمی علی طیب نیا هم است، رسما به عنوان ابوالمشاغل وزارت امور اقتصادی و دارایی شناخته می‌شود.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: در این سه سال که علی طیب نیا وزیر اقتصاد شده سعید نیکزاد لاریجانی هم پای ثابت اکثر پست‌های این وزارتخانه بوده است. معاون پارلمانی طیب نیا در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید به عنوان رئیس شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران یا همان ایفیک فعالیت می‌کرد، اما بعد از مدتی و با رفتن علی اصغر یوسف نژاد از این وزارتخانه به جای او معاون پارلمانی وزیر شد. البته این پایان حضور نیکزاد در ایفیک نبود و وی همچنان به صورت چراغ خاموش به فعالیت خود در ایفیک به عنوان عضو هیات مدیره ادامه می‌دهد. مدتی بعد دوست قدیمی وزیر اقتصاد به عنوان عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات از طیب نیا حکم گرفت تا حضور در سومین پست خود را هم تجربه کند.

اما شنیده های خبرنگار « نسیم آنلاین » حاکی از این است که معاون پارلمانی وزیر اقتصاد علاوه بر پست قبلی خود از جای دیگری هم به عنوان شغل چهارم حقوق می‌گیرد. اسنادی که به دست « نسیم آنلاین » رسیده نشان می‌دهد که نیکزاد لاریجانی به عنوان عضو هیات مدیره صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان هم مشغول به کار شده تا از دریافت حقوق و پاداش از این صندوق هم بی نصیب نماند. به این ترتیب معاون وزیر اقتصاد که از دوستان قدیمی علی طیب نیا هم است، رسما به عنوان ابوالمشاغل وزارت امور اقتصادی و دارایی شناخته می شود. در حال حاضر این سوال مطرح است که دلیل پست گرفتن‌های متعدد نیکزاد لاریجانی در وزارت اقتصاد چیست؟ آیا طیب‌نیا فرد و یا دوست دیگری را برای سپردن مسئولیت در وزارتخانه خود سراغ ندارد که مدام به دوست قدیمی خود پست می‌دهد؟ باید دید وزیر اقتصاد چه پاسخی برای این مسئله دارد؟

ارسال نظر: