در نشست خبری دوره دانش افزایی زبان فارسی عنوان شد:

حضور ۲۰۰ نفر از ۴۱ کشور دنیا برای دوره جدید دانش افزایی

کدخبر: 2051307

رئیس بنیاد سعدی گفت: در دوره جاری دانش افزایی ٥١٤ نفر از ٤١ کشور تقاضای حضور داشتند که در نهایت ٢٠٠ نفر پذیرفته شدند که از این تعداد ١١٠ نفر خانم و ٩٠ نفر آقا هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی نسیم آنلاین ، نشست خبری هشتاد و سومین دوره دانش افزایی زبان فارسی صبح امروز با حضور غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی در محل این بنیاد برگزار شد .

برگزاری 200 کلاس آموزشی زبان فارسی در جهان توسط بنیاد سعدی

حدادعادل در ابتدای این نشست، با تبریک روز خبرنگار گفت: بنیاد سعدی بنیادی است که چهار سال از تاسیس آن گذشته است و موسسه ای است برای یکپارچه کردن فعالیت هایی که برای زبان فارسی در کشور انجام می شود .

وی افزود: در حال حاضر در سراسر جهان بیش از ٢٠٠ کلاس آموزش زبان فارسی توسط بنیاد سعدی برگزار می شود، و شاید به همین تعداد دانشگاه در سراسر جهان نیز داریم که در آنها زبان فارسی تدریس می شود .

تقاضای بیش از 41 کشور برای حضور در دوره

حدادعادل با اشاره به دوره جاری دانش افزایی گفت: در این دوره ٥١٤ نفر از ٤١ کشور تقاضای حضور داشتند که در نهایت ٢٠٠ نفر پذیرفته شدند که از این تعداد ١١٠ نفر خانم و ٩٠ نفر آقا هستند .

وی افزود: پاکستان، هند، تاجیکستان، انگلستان، فرانسه، آلمان، مجارستان، لهستان، آرژانتین، کلمبیا، تونس، الجزایر، چین و امریکا کشور هایی هستند که در این دوره شرکت می کنند .

متقاضیان در 5 دوره سطح بندی می شوند

حدادعادل با بیان اینکه متقاضیان در ٥ دوره سطح بندی می شوند گفت: ابن دانش جویان صبح ها آموزش می بینند و عصر به بازدید از مکان های فرهنگی و تاربخی می روند؛ همچنین تصمیم داریم امسال نیز مانند سال گذشته شرکت کنندگان این دوره را به برنامه خندوانه ببریم.

وی همچنین افزود: کتاب های آموزش کاربردی واژه و لذت خواندن و ایران شناسی در این دوره تدریس خواهد شد.

رئیس بنیاد سعدی در خصوص پایش افرادی که به کشور می آیند گفت: ما به عنوان بنیاد سعدی وظیفه مان آموزش است و مسائل دیگر به نهادهای مربوطه برمی گردد و ما با آنها همکاری لازم را داریم. حدادعادل در ادامه گفت: گاهی برخی تصور می کنند، بودجه ما صرف تحقیق درباره سعدی می شود، و یا حتی برخی می گویند بودجه بنیاد سعدی و فرهنگستان را خودم شخصا دریافت می کنم و در جیبم می گذارم و در کل حاشیه سازی می کنند.

وی در خصوص سفر به اصفهان برای شرکت کنندگان در این دوره گفت: مطمئنا فقط ایران اصفهان نیست اما خب ما محدودیت هایی داریم، و برای همین این شهر در نظر کرفته شد.

در ادامه دربندی، معاون بین الملل بنیاد سعدی در خصوص هزینه های برگزاری این دوره گفت: هزینه بلیط رفت و برگشت به عهده خود دانشجویان است.

از شیوه های نوین آموزشی بهره می گیریم

صحرایی معاون اموزش بنیاد سعدی در خصوص برنامه بنیاد برای نسل دوم ایرانیان خارج از کشور و آموزش زبان فارسی به انها گفت: یکی از کارهای خوب تولید برنامه های زبان فارسی است، و در همین دوره اپلیکیشن زبان فارسی معرفی و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، همچنین کتاب آموزشی مینا با هدف این قشر در حال طراحی است، آموزش زبان فارسی تحت ویدئوهای آموزشی که از شیوه های جدید آموزش است در حال برنامه ریزی است.

سخایی معاون اداری مالی بنیاد سعدی در خصوص بودجه بنیاد سعدی گفت: بودجه بنیاد سعدی ٧ میلیارد تومان است که تا به حال ٨٥ درصد آن تخصیص داده شده است.

ارسال نظر: