صلاحی مطرح کرد

استقبال ۵ برابری از کلاس‌های قرآن/ عاشقانه‌‌های خدا و انسان در نماز تجلی می‌یابد

کدخبر: 2051384

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به استقبال مردم از کلاس‌های قرآنی فرهنگسراها، گفت: در کنار قرآن باید به نماز هم توجه ویژه‌ای داشت چرا که عاشقانه‌ترین الفاظی که بین بنده و خدا رد و بدل می‌شود در نماز تجلی می‌یابد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیین افتتاح نمازخانه و کلنگ زنی دارالقرآن فرهنگسرای هنگام عصر روز گذشته 11 مردادماه با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونان و جمعی از مدیران برگزار شد.

در این مراسم محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه در تابستان اوقات فراغت افراد به خصوص دانش آموزان بیشتر می‌شود، اظهار داشت: گذراندن به نحو احسن اوقات فراغت بهترین موقعیت برای پیشرفت افراد است. نماز مستحب انسان را بالا می‌برد و موجب تقرب می‌شود. اوقات فراغت هم اگر به خوبی از آن استفاده شود موجب فرهیختگی یک ملت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های استفاده از اوقات فراغت تفریح، سرگرمی، نشاط و مطالعه است، افزود: هرکدام از این‌ها اگر از سوی شخص به خوبی انتخاب شود نشاط را به همراه خواهد آورد. اگر این گذران اوقات فراغت به همراه خانواده باشد بهتر است و پس از آن دوستان و همسالان مورد تاکید هستند.

صلاحی در ادامه به مطالعه در زمان اوقات فراغت تاکید و به نخستین پویش کتاب‌خوانی تابستانی اشاره کرد و گفت: هر کشوری که از پیشرفت عقب بماند از باب ناآگاهی اوست؛ در حالی که در کشورهای پیشرفته از هر فرصتی برای مطالعه بهره می‌برند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به تاکید این سازمان بر برنامه‌های قرآنی گفت: در سالی که گذشت کلاس‌های قرآنی در مراکز وابسته پنج برابر شد؛ باید متذکر شد که این کلاس‌ها به صورت رایگان برای عموم مردم در نظر گرفته شده بودند.

وی با بیان اینکه در کنار قرآن باید به نماز هم توجه ویژه‌ای داشت، خاطر نشان کرد: هیچ عملی در اسلام بهتر، نورانی‌تر و واجب‌تر از نماز نیست، عاشقانه‌ترین الفاظی که بین بنده و خدا رد و بدل می‌شود در نماز تجلی می‌یابد.

صلاحی در پایان از مرحوم عبدالوهاب تهرانی نیکوکار تهرانی به نیکی یاد کرد و افزود: از آقای جعفریان نماینده دفتر موقوفات زنده یاد عبدالوهاب تهرانی سپاسگزارم و از خدای بزرگ می‌خواهم اگر کسی در راه خیر قدمی بردارد، ‍10 برابر آن در آخرت در حسابش بیاید.

در پایان این آیین یک لوح سپاس از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به جمال جعفریان نماینده دفتر موقوفات زنده یاد عبدالوهاب تهرانی اهدا شد و همچنین لوح سپاس دیگری به اوج اختری مدیر املاک و مستغلات منطقه 4 که زمینه‌های لازم ساخت این دارالقرآن در فرهنگسرای هنگام را تسریع بخشید، تقدیم شد.

ارسال نظر: