معرفی ۳ داور ایرانی حاضر در المپیک ریو از نگاه AFC

کدخبر: 2051492

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به معرفی ۳ داور ایرانی حاضر در المپیک ریو پرداخته است.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از سایت AFC، تیم داوری ایران قرار است در رقابت های المپیک ریو که از چهارشنبه شروع می‌شود، قضاوت کنند. در گزارشی که سایت ای اف سی منتشر کرده است، درباره سه داور ایرانی در این رقابت ها مطلبی منتظر شده است.

*علیرضا فغانی

از زمانی که در سال 2011 فغانی به عنوان داور بین‌المللی شناخته شد، در خیلی از بازی‌های بزرگ و معروف سوت زده است. او در دیدار افتتاحیه جام جهانی برزیل که بین میزبان رقابت ها و کرواسی برگزار شد به عنوان داور چهارم انجام وظیفه کرد. او همچنین در سال 2014 قضاوت دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا بین وسترن استرالیا و الهلال عربستان را بر عهده داشت.

فغانی با قضاوت های خوب در جام ملت های آسیای 2015 موفق شد دیدار نهایی این دوره از رقابت‌ها بین استرالیا و کره جنوبی را سوت بزند. او همچنین دیدار نهایی جام جهانی باشگاه‌ها بین بارسلونا و ریورپلات را سوت زد که با قهرمانی بارسلونا به پایان رسید.

*رضا سخندان

همچون فغانی او در فینال جام ملت های آسیا بین استرالیا و کره جنوبی و همچنین دیدار نهایی جام جهانی باشگاه ها بین بارسلونا و ریورپلات پرچم زد. با 42 سال سن او یکی از داورهای باتجربه در قاره آسیا محسوب می‌شود که 10 سال در سطح اول فیفا پرچم زده است.

*محمدرضا منصوری

او تیم داوری ایران را در جام جهانی باشگاه ها در ژاپن تکمیل کرد. این کمک داور 38 ساله از حضور در بازی های شرق آسیا که در سنگاپور برگزار شد به عنوان یکی از خاطره انگیز ترین اتفاقات دوران داوری خود یاد کرده است.

این داور بیش از 4 سال داور بین المللی فیفا است و تاثیر پدرش را در تبدیل شدن به یکی از بهترین داورهای قاره آسیا زیاد می‌داند.

ارسال نظر: