سعید ابوطالب در گفتگو با «نسیم آنلاین» :

به دنبال تولید درام سیاسی "هی یو" هستیم/ به جای سریال، فیلم "بیروت شمال شرق" تولید خواهد شد

کدخبر: 2051583

سعید ابوطالب مستندساز ایرانی که در سالهای اخیر تجربیات خاصی نظیر "رالی ایرانی" را در شبکه خانگی داشته است به دنبال تولید یکی از آثار اقتباسی خویش است.

گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »؛ سعید ابوطالب مستندساز ایرانی که در سالهای اخیر تجربیات خاصی نظیر «رالی ایرانی» را در شبکه خانگی داشته است به دنبال تولید یکی از آثار اقتباسی خویش است. این اثر اقتباسی «هی یو» نام دارد که برآمده از کتابی به همین نام نوشته خود ابوطالب است. سعید ابوطالب پس از حمله آمریکا به عراق در رأس یک گروه فیلمبرداری به این کشور رفت و همراه یکی دیگر از اعضای گروه حین مستندسازی توسط نیرهای آمریکایی بازداشت شد و این بازداشت حدودا 4 ماه به طول انجامید. «هی یو» کتاب خاطرات ابوطالب درباره آن 4 ماه بازداشت است. ابوطالب با اشاره به اینکه نگارش فیلمنامه «هی یو» به پایان رسیده است به « نسیم آنلاین » گفت: اقتباسی سینمایی از «هی یو» را آماده تولید کرده ایم. تهیه کننده کار هم انتخاب شده است و به دنبال یافتن کارگردانی هستیم که بتواند این سناریو را به بهترین شکل کارگردانی کند. ابوطالب ادامه داد: کتاب «هی یو» که زمینه ای سیاسی-زندگینامه ای دارد مجموعه خاطراتی است که به سبک کلاسیک هم نوشته نشده و دارای روایت غیرخطی می باشد. این نوع روایت در فیلمنامه هم تا حدودی لحاظ شده است و همین مسأله موجب می شود که اثر سینمایی برآمده از این کتاب هم نیاز به اجرای متفاوتی داشته باشد.

به جای سریال، فیلم «بیروت شمال شرق» تولید خواهد شد

سعید ابوطالب درباره فیلمنامه ای که برای تولید یک سریال جاسوسی با عنوان «بیروت شمال شرق» می‌نگاشت به « نسیم آنلاین » گفت: فیلمنامه آن کار روند نگارش خوبی را طی کرد و چندین قسمت کامل هم نوشته شد اما از آنجایی که کار برای رسانه ملی نگاشته می شد در میانه پروسه نگارش به مشکلات مالی برخورد کردیم و در نتیجه مجبور شدیم کار را معلق کنیم. ابوطالب با اشاره به اینکه ساختار جاسوسی آن سریال می توانست به عنوان محصولی قابل تأمل مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان ساخت: ما سابقه چندانی در ژانر جاسوسی نداریم و برای همین تولید چنین سریالی کمک می گیرد به ارتقای ژانر جاسوسی در تلویزیون. سعید ابوطالب با اشاره به فضای داستانی «بیروت شمال شرق» بیان داشت: فیلمنامه «بیروت شمال شرق» براساس ماجراهای واقعی از ترورهای ناموفق رژیم اشغالگر قدس نسبت به رهبران حزب ا.. است. براساس پرونده‌هایی که مستندات آن موجود است یک سری داستان را بیرون کشیدیم و سعی کردیم نشان دهیم رژیم صهیونیست چطور دست به ترور رهبران حزب ا.. زده است. این نویسنده و کارگردان خاطرنشان ساخت: علیرغم آن که تولید سریال «بیروت شمال شرق» منتفی شده است اما این احتمال وجود دارد که یک درام سینمایی با مایه های جاسوسی و تعلیق برانگیز براساس آن تولید شود.

ارسال نظر: