در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مطرح شد:

هدایت تحصیلی نباید شکل اجبار به خود بگیرد

کدخبر: 2051649

جلسه ۸۲ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، روز سه شنبه ۱۳۹۵/۵/۱۲ به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در تشریح دستور و مصوبات این جلسه گفت: در ابتدای جلسه امروز موضوع هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش و نحوه اعمال این هدایت با توجه به همه ابعاد موضوع مطرح شد و در جمع بندی مباحث مطرح شده توسط اعضاء بر این موضوع تاکید شد که هدایت تحصیلی نباید شکل اجبار به خود بگیرد و استعداد و علاقه دانش‌آموز باید به صورت هماهنگ مد نظر باشد.

وی افزود: طبیعی است که آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و منزلت اجتماعی و درآمد مشاغل مختلف هم در این زمینه موثر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دبیر شورای عالی آموزش و پرروش گزارشی در این زمینه ارائه کرد و قرار برآن شد علاوه بر وزارت علوم و بهداشت با وزارتخانه های ذی‌ربط هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد تا بحث هدایت تحصیلی به صورت مثبت و ایجابی پیش رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: سند فناوری‌های نرم بحث اصلی و بسیار مهم امروز ستاد نقشه جامع علمی کشور بود که بخشی از آمارهای که در جلسه مطرح شد و بر اساس آمار ارائه شده 75 درصد از بازار مد و لباس و 80 درصد از بازار نوشت‌افزار و 90 درصد از بازار اسباب‌بازی در اختیار خارجی‌هاست که عمده این محصولات نیز به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی افزود: با توجه با تذکر اکید مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در مورد جلوگیری از قاچاق کالا، اعضای ستاد راهبری بر لزوم تهیه یک برنامه جامع در این زمینه تاکید کردند.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشورادامه داد: این سند در تیر ماه 1394 در ستاد ارائه شده بود که در این جلسه گزارش دوم این سند با در نظر گرفتن مطالب مطرح شده در آن جلسه ارائه شد.

دکتر منصور کبگانیان در پایان نیز گفت: این سند شامل 7 بخش کلی با عناوین: تعاریف، ارزش‌ها، چشم انداز، سیاست‌ها، اهداف کمی و کیفی، راهبردها و اقدامات ملی است.

ارسال نظر: