شیخ نعیم قاسم در مصاحبه با رویترز:

تحریم‌های بانکی آمریکا علیه حزب‌الله تأثیرگذار نبود

کدخبر: 2051776

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه تحریم‌های بانکی آمریکا علیه این حزب همبستگی گسترده‌ای بین شیعیان و هم‌پیمانان حزب‌الله ایجاد کرد، گفت که این تحریم‌ها علیه مقاومت لبنان بی‌تأثیر بوده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که بانک‌ مرکزی و بانک‌های لبنان تأثیر قانون بانکی آمریکا علیه این حزب را که با هدف ضربه زدن به منابع مالی حزب‌الله وضع شده بود، کاهش داده‌اند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «ال‌بی‌سی» لبنان، شیخ نعیم قاسم در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که اجرای این در لبنان تا به الآن متوازن و منطقی بوده است.

وی افزود: «این قانون آمریکا در بین شیعیان لبنان و هم‌پیمانان حزب‌الله همبستگی گسترده‌ای ایجاد کرد و از رهگذر تحرکات حزب‌الله و گفت‌وگوهایی که با رئیس بانک لبنان، بانک‌ها و افراد ذیربط در این کشور صورت گرفت، قانون تحریم‌های مالی آمریکا به راحتی دور زده شد».

شیخ قاسم بیان داشت که اجرای قانون بانکی تا به امروز از طریق بخش‌نامه‌های بانک مرکزی لبنان متوازن و منطقی بوده و ان‌شاءالله وضعیت به همین منوال ادامه خواهد داشت».

دولت آمریکا طی ماه‌های گذشته به درخواست «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور تحت آنچه آن را «اقدامات ترویستی و پولشویی و قاچاق از سوی حزب‌الله» می‌خواند، قانونی را تصویب کرد که به موجب این قانون، بانک‌های لبنان موظف به اعمال تحریم‌های مالی و بانکی حزب‌الله شدند.

باراک اوباما قانون تحریم حزب‌الله به شماره «2297» را در 18 دسامبر 2015 امضا کرده بود و پیش از تایید رئیس‌جمهوری آمریکا، این قانون در کنگره نیز با اجماع تصویب شده بود.

ارسال نظر: