حمله با چاقو در لندن هفت کشته و زخمی بر جا گذاشت

کدخبر: 2051803

به دنبال حمله با سلاح سرد در مرکز لندن پایتخت انگلیس، یک نفر کشته و دست کم شش نفر زخمی شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حادثه بامداد پنجشنبه (14 مرداد) در میدان راسلِ لندن رخ داد و نیروهای پلیس یک جوان 19 ساله را در این رابطه دستگیر کرده‌اند .

پلیس لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد در حال بررسی احتمال تروریستی بودن این حمله است .

بر پایه گزارش‌ها، نیروهای امداد سعی کردند یکی از مجروحان را در محل حادثه مداوا کنند، امّا وی به دلیل شدت جراحات درگذشت. تا کنون گزارشی از وضعیت دیگر قربانیان این حمله منتشر نشده است .

به گزارش پرس تی وی ، در پی این حمله شمار زیادی از نیروهای پلیس به این منطقه که در نزدیکی موزۀ انگلیس و دانشگاه لندن قرار دارد، اعزام شدند.

این حادثه در حالی رخ داده است که انگلیس چهارشنبه اعلام کرده بود تصمیم دارد 600 نیروی پلیس مسلح دیگر را برای مقابله با تهدیدات احتمالی در شهر لندن، پایتخت این کشور، مستقر کند .

مقام‌های پلیس انگلیس اعلام کردند این تصمیم به دنبال حملات تروریستی اخیر در اروپا از جمله حوادث اخیر در فرانسه گرفته شده است .

برنارد هوگان- هو، کمیسر پلیس لندن، در بیانیه‌ای گفت: «هر کس حوادثی را که طی هفته‌های گذشته در اروپا رخ داده است، دنبال کند، متوجه خواهد شد چرا ما می‌خواهیم ارادۀ خود را برای حفاظت از مردم نشان دهیم .»

به گفتۀ پلیس، این مأموران مسلح قرار است به صورت پیاده و سواره به گشت‌زنی در خیابان‌های لندن بپردازند .

در تاریخ 16 تیر 1384، چهار تروریست به سه قطار در متروی لندن و یک دستگاه اتوبوس حمله کردند؛ در این حادثه 52 تن کشته شدند .

با وجود اینکه سال‌ها از این حادثه در لندن می‌گذرد، سطح تهدید در این شهر به دنبال حوداث تروریستی اخیر در فرانسه و آلمان، «بسیار بالا» است.

ارسال نظر: