سینما در هفته‌ای که گذشت؛

فرودگاه امام خمینی (ره) "قاتل اهلی" را متوقف کرد/ جشنی که برای وزیر ارشاد دردساز شد

کدخبر: 2051832

سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از حاشیه‌هایی که یک جشن سینمایی برای وزیر ارشاد ایجاد کرد تا "قاتل اهلی" که اطراف فرودگاه امام خمینی متوقف شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از حاشیه هایی که یک جشن سینمایی برای وزیر ارشاد ایجاد کرد تا «قاتل اهلی» که اطراف فرودگاه امام خمینی متوقف شد.

حاشیه های جشن حافظ جنتی را به مجلس کشاند

احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره واکنش کمیسیون متبوعش به جشن حاشیه‌ساز حافظ، گفت: قاعده کلی کمیسیون فرهنگی مجلس این است که در مقابل این‌گونه اقدامات که با آموزه‌‌های اسلامی در تناقض است و گسترش ناهنجاری و ولنگاری فرهنگی‌ را به دنبال دارد، برخود جدی انجام دهد .

وی با تاکید بر اینکه اینگونه هنجارشکنی‌ها در حوزه فرهنگی نمره منفی را برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی دارد، متذکر شد: قطعاً پس از اولین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس در روزهای آینده، موضوع احضار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای توضیح درباره اقدامات هنجارشکنانه جشن حافظ بررسی می‌کنیم .

حجت الاسلام آزادی‌خواه با بیان اینکه تجربه گذشته نشان می‌دهد که مسئولان وزارت ارشاد توجه چندانی به مقابله با ولنگاری فرهنگی ندارند، اظهار کرد: این اتفاق تاسف‌برانگیز که دور از انتظار هم نبود، موجب ناراحتی خانواده‌های معظم شهدا و دلسوزان نظام شده است .

توقف «قاتل اهلی» در فرودگاه امام خمینی

فیلم سینمایی «قاتل اهلی» در شرایطی فیلمبرداری خود را در تهران سپری می کند که اواخر هفته گذشته فیلمبرداری فیلم در فرودگاه امام خمینی با مشکل مواجه شد و بر اساس پیگیری ها گروه تولید فیلم برای آماده سازی ضبط سکانس های شبانه نیاز به لوکیشن فرودگاه امام خمینی داشتند که با مقاومت حراست امکان ضبط صحنه های فیلم در بعد از ساعت کاری حراست 18 مقدور نشد و سکانس های شبانه فرودگاه امام ضبط نشده است. پرویز پرستویی هم در سکانس فرودگاه بازی داشت با وساطت وی نیز حراست اجازه فیلمبرداری نداد .

بنابراین گزارش، فیلمبرداری «قاتل اهلی» از صبح روز دوشنبه 21 تیرماه 95 با یادی از عباس کیارستمی در تهران آغاز شد. این فیلم داستان زندگی حاج آقا دکتر جلال سروش است که نقش آن را پرویز پرستویی بازی می کند .

در این فیلم پرویز پرستویی، پگاه آهنگرانی، امیر جدیدی، پرویز پورحسینی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، حمیدرضا افشار، رضا رشید پور، اکبر معززی، سعید پیردوست، شراره دولت آبادی، هستی محمایی، کاترین اصلانی و با حضور ثریا قاسمی هستند .

قرار است اولین نمایش «قاتل اهلی» در جشنواره فجر امسال باشد. تهیه کنندگی تازه ترین فیلم کیمیایی را منصور لشکری قوچانی برعهده دارد .

فیلمنامه «میلانی» پذیرفته نشد

تهمینه میلانی چندی پیش فیلمنامه ای با عنوان «ملی و راه‌های نرفته‌اش» را برای دریافت پروانه ساخت ارایه داد .

این فیلمنامه با توجه به کارهای قبلی فیلمساز آماده شده بود و درباره مسایل زنان بود اما با توجه به مضمون و محتوایی که معمولاً در آثار میلانی وجود دارد با ساخت آن در شورای پروانه ساخت موافقت نشد .

فیلمنامه «ملی و راه‌های نرفته‌اش» فیلمی اجتماعی و در مسیر دیگر آثار میلانی نوشته شده و درباره زنانی است که به آن‌ها ظلم‌روا داشته شده است .

اکران فیلم «فروشنده» در گروه آزاد شایعه است

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره اکران فیلم سینمایی «فروشنده»، گفت: هر فیلم سینمایی که بخواهد چه در گروه آزاد و چه در سینما سرگروه اکران شود نیازمند تصویب شورای صنفی نمایش است .

وی افزود: تاکنون هیچ درخواستی برای اکران فیلم سینمایی « فروشنده» به این شورا ارائه نشده است و اکران این فیلم در گروه آزاد شایعه است .

پیش این برخی از رسانه‌ها مدعی شده بودند که فیلم سینمایی«فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در گروه آزاد اکران می‌شود که با توجه اظهارات سخنگوی شورای صنفی نمایش این موضوع شایعه است .

«رسوایی» نقد قدرت و ملت بود

«رسوایی 2» در شرایطی با گیشه تهران خداحافظی کرد که این فیلم اکران آن در شهرستان همچنان باقی است . جدیدترین ساخته مسعود ده نمکی حاصل تلاش یک دهه فعالیت او در حوزه سینما است فیلم با توجه به موضوع خاصش که درباره خواص بی بصیرت بود، منتقدان زیادی مانند دیگر آثار فیلمساز داشت. این فیلم مورد توجه شبکه های ماهواره ای معاند قرار نگرفت در شرایطی که بسیاری از فیلم ها بدون کسب اجازه و سفارش از سوی صاحبان آثار در شبکه های ماهواره تبلیغ شدند این فیلم حتی یک تبلیغ هم در شبکه های ماهواره ای نداشت این در شرایطی است که فیلم های دیگر با توجه به مضامینی که در آن ها دنبال می شد در شبکه های ماهواره به نمایش درآمدند از جمله فیلم «دختر» رضا میرکریمی هم در شبکه ماهواره تبلیغ شد. «رسوایی2» با فروش 3 میلیارد و نیم اکران فیلم در تهران به پایان رسید. این فیلم در میان آثار دیگر این فیلمساز توانست رقم فروش فیلم های ده نمکی را به 30 میلیارد تومان برساند .

مسعود ده نمکی در یادداشت کوتاهی که در فضای مجازی منتشر کرد از خداحافظی «رسوایی 2»با فروش سه ونیم میلیاردی از سینماهای تهران خبر داد و نوشت: علیرغم همه تلاش ها برای دیده نشدن فیلم و شکست پیش بینی ها. نه دوپینگ ماهواره ای و رسانه ای با فیلم همراه بود و نه اراداه معطوف به قدرت. «رسوایی» نقد قدرت و ملت با هم بود و با این گفتمان همین مقدار استقبال یعنی مخاطب خاص طیف زیادی از مردم را در برگرفته است مردمی که به نقد جامعه و خود بها دادند و برعکس این مردم خواص پریشان از این نقد شدند. کف استقبال از رسوایی 2 سقف استقبال از دیگران است با همه عقبه هایشان. با این فیلم جمع فروش شش فیلم اخراجی ها تا رسوایی به 30 میلیارد تومان یعنی 10 میلیون مخاطب رسید .

بخشی از «سراسر شب» برداشتی از زندگی خودم است

فرزاد موتمن کارگردان سینما درباره فعالیت های جدید خود گفت: به تازگی نگارش فیلمنامه «سراسر شب» را که یک اقتباس ادبی است به پایان رسانده ام، البته بخش هایی از اتفاقات این فیلم مربوط به زندگی خودم در سال های ۸۹ تا ۹۱ است. من حدود ۴ سال نابینا بودم و با وجود نابینایی فیلم ساختم برای مثال «شب های روشن» و «خداحافظی طولانی» حاصل همان روزهای نابینایی من است و این فیلم جدید داستان آن روزهای زندگی خودم است .

وی افزود: قصه «سراسر شب» از جایی شروع می شود که دختر جوانی دوست دارد بازیگر سینما شود، اما درهای ورود به سینما برای او بسته می شود و او با استفاده از قرص خودکشی می کند ولی در نهایت نمی میرد. فیلم دقیقا از همینجا شروع می شود .

موتمن ادامه داد: یک دختر ۲۵ ساله، یک کارگردان و یک خانم ۶۰ ساله کاراکترهای اصلی فیلم من هستند. شخصیت کارگردان این فیلم دقیقا برگرفته از شخصیت خودم است ضمن اینکه من در نگارش فیلمنامه «سراسر شب» سعی کردم شخصیت زن مسن هم بسیار پر رنگ و قوی باشد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشغول مذاکره با تهیه کننده ها هستیم و در صورتی که موفق به جذب سرمایه شویم، «سراسرشب» را اوایل پاییز کلید می زنیم .

همچنان دنبال سرمایه‌گذار برای «مشدی عباد» هستم

یدالله صمدی کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت تولید فیلم سینمایی «مشدی عباد» گفت: فارابی از ساخت این فیلم سینمایی حمایت نکرد و ما همچنان به دنبال سرمایه گذار برای ساخت آن هستیم .

وی افزود: با چند ارگان برای جذب سرمایه صحبت کرده ایم که آنها قول های مساعدی نیز داده اند، اما هنوز با آنها به قطعیت نرسیده ایم. به محض اینکه موفق به جذب سرمایه شویم «مشدی عباد» را کلید می زنیم .

کارگردان «شوق پرواز» با گلایه از نبود حمایت کافی از ساخت این اثر بیان کرد: هنگامی که فیلمنامه «مشدی عباد» را به فارابی ارایه دادم آنها به من گفتند ساخت این فیلم در اولویت های ما نیست و من نمی‌دانم چه چیزهایی در اولویت بنیاد سینمایی فارابی قرار دارد .

صمدی در بخش پایانی صحبت هایش با اشاره به وضعیت جسمانی خود خاطرنشان کرد: حالم خوب است اما چندوقت یکبار باید برای چک آپ به بیمارستان مراجعه کنم .

پاییز سال ۱۳۹۰ یدالله صمدی برای اینکه مقدمات ساخت فیلم کمدی- موزیکال » مشتی عباد» را فراهم کند سفری به باکو داشت و در بازگشت به ایران قرار بود اسفند همان سال فیلمبرداری را آغاز کند ولی هنوز موفق به این کار نشده است. وی در این فاصله فیلم «پدر آن دیگری» را ساخت و اکران کرد .

ارسال نظر: