بازگشت هیات ریاض به مذاکرات صلح یمن در کویت

کدخبر: 2051885

پس از مدتها کش و قوس فراوان از سوی هیات ریاض جهت ادامه شرکت در مذاکرات صلح یمن این هیات ساعتی پیش تصمیم گرفت در ادامه گفتگوهای صلح که با هدف پایان دادن به بحران و درگیری در یمن برگزار می شود شرکت کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پیش از این هیات ریاض به بهانه آنچه تشکیل مجلس اداره کشور از سوی موتمر الشعبی و انصارالله خوانده شد روز دوشنبه این مذاکرات را ترک کرده بود .

مذاکرات صلح یمن که از ماه آوریل میلادی گذشته در کویت آغاز شده است بدلیل عدم توافق طرف های درگیر بر سر برخی مسائل همچنان بی نتیجه مانده و تلاش های فرستاده سازمان ملل در امور یمن نیز منجر به نتیجه نشده است .

این در حالی است که روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد در صدور بیانیه ای که بتواند حمایت های جهانی از تلاش های اسماعیل ولد الشیخ فرستاده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن را اعلام کند ناکام ماند .

در آخرین تحولات میدانی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در واکنش به ادامه حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به مناطق مختلف یمن، مواضع این کشور را در استان جیزان هدف قرار داد که طی آن 29 خودروی زرهی و تانک منهدم شد .

همچنین ارتش یمن، پایگاه گارد ملی عربستان در نجران را با موشک های کاتیوشا بمباران کرد .

عربستان از حدود یک سال و نیم گذشته تاکنون در برابر سکوت محافل بین المللی شهرها و روستاهای مختلف یمن را هدف حمله های شدید خود قرار داده است تا از این طریق بتواند عبد ربه منصور رئیس جمهور مستعفی وفراری این کشور را دوباره بر سر کار بیاورد؛ اما این جنگ جز کشتار صدها غیر نظامی و آواره شدن هزاران تن دیگر نتیجه ای در بر نداشته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: