جیب‌برهای حرفه‌ای مترو تهران دستگیر شدند

کدخبر: 2052269

فرمانده یگان انتظامی متروی پایتخت اظهار داشت: روز گذشته ماموران این یگان در ایستگاه مترو میرداماد متوجه حرکات مشکوک ۲ مرد داخل جمعیت شدند. یکی از جوان‌ها که پیراهنی را روی دست خود انداخته بود، با پوشش قرار دادن آن در هنگام ورود مسافرین به واگن قطار اقدام به جیب بری از یک شهروند کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سرهنگ راقی، فرمانده یگان انتظامی مترو پایتخت گفت: در پی تعدد وقوع سرقت های خاص از جمله جیب بری بر روی سکو ها و داخل واگن های مترو، به خصوص در ساعات پایانی روز که ازدحام جمعیت بیشتر است، و همچنین در راستای افزایش احساس امنیت و آرامش شهروندان، طرح تشدید برخورد با سارقین جیب بر، در دستور کار ماموران این یگان قرار گرفت.

وی افزود:در این راستا، ضمن تقویت و آموزش نیروی انسانی مجرب، نسبت به چهره زنی، شناسایی و مراقبت افراد مجرم، ماموران یگان انتظامی مترو تحقیقات و تلاش های خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان و سارقان آغاز کردند.

فرمانده یگان انتظامی متروی پایتخت تصریح کرد: این اقدامات ادامه داشت تا اینکه روز گذشته ماموران این یگان در ایستگاه مترو میرداماد متوجه حرکات مشکوک 2 مرد داخل جمعیت شدند و آنها را تحت نظر گرفتند تا اینکه یکی از جوان ها که پیراهنی را روی دست خود انداخته بود، با پوشش قرار دادن آن در هنگام ورود مسافرین به واگن قطار اقدام به جیب بری از یک شهروند کرد.

وی ادامه داد:بلافاصله ماموران اقدام به دستگیری و بازداشت متهم و همدستش کرده که آنها را که سعی داشتند با اظهارات ضد و نقیض از دست ماموران خود را رها کنند اما با توجه به مستندات موجود و همچنین کشف اموال مسروقه شهروند مذکور موفق به این کار نشده و در نهایت هر 2 نفر به ایستگاه پلیس مترو منتقل شدند.

فرمانده یگان انتظامی متروی پایتخت اظهار داشت:هر 2 متهم در مقر پلیس تحت بازجویی قرار گرفتند که طی آن به جرم خود مبنی بر سرقت و جیب بری از شهروندان اعتراف کردند و در بازرسی از وسایل آنها تعدادی کیف، تلفن همراه و اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

گفتنی است، در ادامه هر 2 متهم برای سیر مراحل تحقیقات پیرامون سرقت های احتمالی دیگر به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

ارسال نظر: