محجوب:

مردم باید شبکه‌های اجتماعی را از مفاسد اخلاقی صیانت کنند

کدخبر: 2052380

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه باید در کاهش آسیب ها به حداقل برسیم، خاطر نشان کرد: اما این که ما در زمینه پاکسازی فضای مجازی به حداقل ها برسیم، نا ممکن نیست. این موضوع نیز مستلزم همت و یکپارچگی مدیریت در این عرصه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، گفت: با وجود این که این شبکه های اجتماعی جزئی از فضای مجازی محسوب می شود، اما از صفحات وب خطرناک‌تر است و قسمت بد فضای مجازی را در بر گرفته است.

علیرضا محجوب، نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص در گفت و گو با خبرنگار پارس‌نیوز لزوم پاکسازی فضای مجازی در شرایط کنونی، گفت: ما باید راجع به آن چیز که ممکن است صحبت کنیم. در واقع باید اذعان داشت که با توجه به وضعیتی که وجود دارد، رسیدن به نقطه صفر در پاکسازی خطرات فضای مجازی کاملا منتفی است.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه باید در کاهش آسیب ها به حداقل برسیم، خاطر نشان کرد: اما این که ما در زمینه پاکسازی فضای مجازی به حداقل ها برسیم، نا ممکن نیست. این موضوع نیز مستلزم همت و یکپارچگی مدیریت در این عرصه است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لزوم وجود قوانینی در این عرصه، اظهار داشت: پاکسازی و حداقل سازی آسیب ها در فضای مجازی نیازمند، قوانین و مقررات دقیق و راهگشا است. برخی متولیان متعدد که در این زمینه وجود دارند، برای پاکسازی این فضا افراط و تفریط می کنند و این موضوعات باید روشن شود.

محجوب ادامه داد: شما هر موضوعی را که فیلتر کنید در واقع یک اسم را فیلتر کرده اید و سایر دسترسی ها را گرفته اید و راه های گوناگونی وجود دارد که این فیلتر شکسته شود. بنابراین باید آسیب ها را به حد مطلوب یا حداقل برسانیم که شاهد تقلیل ضرر های این موضوع باشیم.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه صفحات تلگرام و اینستاگرام در موضوع آسیب های اخلاقی و ناهنجاری های رفتاری از صفحات وب خطرناک تر است، گفت: با وجود این که این شبکه های اجتماعی جزئی از فضای مجازی محسوب می شود، اما از صفحات وب خطرناک تر است و قسمت بد فضای مجازی را در بر گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی ناهنجاری ها خلاف شئونات اخلاقی و اسلامی در شبکه های مجازی، اذعان داشت: قائدتا باید به پلیس سایبری اختیاراتی داد و ترتیبات قانونی نوشته شود تا این گونه افراد مزاحمت هایی برای مردم ایجاد نکنند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم حضور مردم در عرصه صیانت از اخلاق در فضای مجازی، تصریح کرد: در عین حال که نباید حقوق و آزادی افراد سلب شود، باید از مفاسد اخلاقی در شبکه های اجتماعی دور شویم. اصل مردم هستند و مردم باید از خودشان شروع کنند. در واقع این مردم اند که باید اخلاق را حفظ کنند و آن ها هستند که می تواند از یک فضای سالم در فضای سایبری صیانت کنند.

منبع: پارس

ارسال نظر: