وزیر علوم: سرعت رشد علمی کشور کم است

کدخبر: 2052468

وزیر علوم گفت: با وجود اینکه سرعت رشد علمی ایران کم است اما به استناد آخرین گزارش‌ها امسال رتبه اول رشد علمی در دنیا را داشتیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ، گفت: دانشگاه علم و فرهنگ یکی از دانشگاه‌های جهاد دانشگاهی است که در کم‌تر از دو سال فضایی بیش از 20 هزار مترمربع را تأسیس کرده و به‌حق یک دانشگاه کارآفرین است و 65 درصد دانش‌آموختگان آن جذب بازار کار می‌شوند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در دوران انقلاب نقشی پررنگ داشته است و در سال 59 پس از تعطیلی دانشگاه‌ها، نقش مفیدی را در امر فرهنگ دانشگاه ایفا کرد.

فرهادی گفت: البته در مقطعی از زمان مشکلاتی در جهاد بروز کرد که این نهاد انقلابی را تا آستانه انحلال پیش برد، ولی جهاد بسیار فعال عمل کرد و اثرگذار بود.

وزیر علوم گفت: با وجود اینکه سرعت رشد علمی ایران کم است اما به استناد آخرین گزارش‌ها، امسال رتبه اول رشد علمی در دنیا را داشتیم.

وی اضافه کرد: ما در دنیا به رتبه پانزده از نظر تولید علم رسیدیم و سهم ما از تولید علم دنیا 1.81 است، ولی باید شتاب رشد علمی را بیش‌تر کنیم.

ارسال نظر: