محمدی :

یک چهارم مراکز درمانی کشور موقوفه هستند/ موقوفات در خدمت اقتصاد واشتغال جامعه است

کدخبر: 2052560

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از آنجا که وقف معنوی و فکری برتر از وقف مادی است، بخش عمده موقوفات کشور در راستای نشر ارزش های اسلامی صرف شده و ۷۰ هزار مسجد وقفی در کشور وجود دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، اظهار داشت: مساجد به عنوان یکی از عمده ترین موقوفات، از اصلی ترین محافل معنوی هستند که می توان از ظرفیت آنها برای نشر و ترویج احکام و ارزش های اسلامی بهره گرفت.

وی افزود: امروز در کنار وقف مادی باید وقف معنوی و دینی نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که در روایات پیامبر اکرم(ص) و معصومین(ع) نیز به این مساله توجه ویژه ای صورت گرفته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: امام خمینی(ره) نیز به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی بر مساله وقف همواره تاکید داشتند و خود بزرگترین واقف معنوی در جریان انقلاب اسلامی بودند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف افزود: نیاز داریم که موقوفات در راستای گسترش و ارتقای دین و فرهنگ به کارگیری شوند و مساجد و حسینیه ها ظرفیت های بسیار مناسبی در این زمینه هستند.

وی تصریح کرد: مساله وقف مشارکتی باید در کشور نهادینه شود که تصویب این موضوع از سوی مجلس و شورای نگهبان گام موثری در گسترش وقف مشارکتی است و البته باید در این زمینه فرهنگسازی صورت گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: حوزه وقف و امور خیریه در کشور یکی از حوزه هایی است که نیاز بسیاری به همراهی و مشارکت مردم در این حوزه دارد تا این امر مهم و معنوی ارزشمند در جامعه بیش از پیش گسترش یابد.

محمدی تاکید کرد: وقف و موقوفه ها یکی از مهمترین پتانسیل هایی هستند که می توانند در خدمت ایجاد اشتغال و درآمدزایی در جامعه قرار گرفته و از این طریق در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.

وی افزود: وقف یک امر شرعی و دینی برای ما است که در صورت گسترش آن در جامعه برکاتش نصیب همگان خواهد شد و نباید از ترویج آن غافل شویم.

یک چهارم مراکز درمانی کشور موقوفه هستند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: در حال حاضر یک چهارم مراکز درمانی در سطح کشور از موقوفات هستند که این مساله نشانگر ارزشمندی و مفید فایده بودن موقوفات در خدمت رسانی به مردم است.

محمدی گفت: در برخی از نقاط کشور حتی میزان مراکز درمانی موقوفه از مراکز دولتی هم بیشتر است که قطعا این مراکز سهم مهمی در خدمت رسانی در این مناطق دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: باید از ظرفیت موقوفه ها در رفع کمبودها و ارتقای فرهنگی و معنوی بهره گرفت به طور مثال بنیاد فرهنگی البرز یکی از موقوفاتی است که در حال حاضر نقش موثری در فعالیت های فرهنگی و همچنین پرورش نخبگان فرهنگی دارد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات حجت الاسلام عباسیان، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تقدیر و حجت الاسلام حسینی اراکی به عنوان مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه استان معرفی شد

ارسال نظر: