جهت تأمین نظر شورای نگهبان؛

مدارس غیردولتی در برخورداری از معافیت‌های مالیاتی در حکم مدارس دولتی شدند

کدخبر: 2052611

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، مدارس غیردولتی را در برخورداری از کلیه تخفیفات، ترجیحات و معافیت‌های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی دانستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 17 مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح ماده 13 این لایحه با 133 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 259 نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

بنابر این گزارش در ماده اصلاح شده آمده است؛ ماده 13- به منظور حمایت از موسسان مدارس غیردولتی با اولویت مناطق محروم، وزارت آموزش و پرورش موظف است با مشارکت موسسان و بخی غیردولتی "صندوق حمایت از مدارس غیردولتی" را به صورت موسسه عمومی غیردولتی ایجاد کند. دولت موظف است هر ساله "تا سقف 50 درصد" از قیمت تمام شده سرانه سالانه دانش آموزی در بخش دولتی را به ازای کل دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس غیردولتی در قالب کمک در لایحه بودجه سالانه کل کشور پیش‌بینی کند.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی ماده 19 لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح این ماده با 152 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 258 نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

در ماده اصلاح شده 19 آمده است؛ مدارس غیردولتی در برخورداری از کلیه تخفیفات، ترجیحات و معافیت‌های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند.

ارسال نظر: