یک درمانگاه جراحی در تهران پلمب شد

کدخبر: 2052614

یک مرکز جراحی واقع در شمال شرق پایتخت توسط سازمان تعزیرات حکومتی پلمب شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مرتضی خدایی، رئیس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی سازمان تعزیرات حکومتی در حاشیه پلمب این مرکز جراحی در جمع خبرنگاران افزود: سازمان تعزیرات در گذشته نیز اخطارهایی به این کلینیک برای کسب مدارک لازم داده بود که عدم توجه این مرکز به هشدارهای سازمان تعزیرات و نماینده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ،رای به تعطیلی و پلمب این مرکز صادر شد.

وی در خصوص میزان جریمه ونحوه رفع پلمب این مرکز جراحی اظهار کرد: مجازات برای تخلفات این مرکز در چند مرحله است؛ ضمن اینکه این مرکز جراحی درصورتی که پروانه کسب فعالیت خودش را ازسوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تمدید و مجوز لازم دریافت کند، رفع پلمب می شود؛ ولی مجازات های دیگر برای این مرکز درمانی از سوی سازمان تعزیرات اعمال خواهد شد.

رئیس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی سازمان تعزیرات حکومتی، تصریح کرد: مرکز مورد نظر شاکی خصوصی ندارد ولی درچند مرحله مشکلات و نواقص بهداشتی داشت.

وی در ادامه گفت: مسئولان درمانگاه کلینیک جراحی، نواقص یاد شده را بعد از تذکرات سازمان تعزیرات، مرتفع کرده اند، ولی این درمانگاه ، امروز صرفا به خاطر مشکل تمدید پروانه کسب و مجوز دوباره فعالیت، تعطیل شد.

این مقام مسئول تعزیرات حکومتی در عین حال به این نکته هم اشاره کرد که هدف این سازمان بستن مراکز درمانی نیست بلکه اصلاح امور درمانی است.

خدایی ادامه داد: سطح رسیدگی به پرونده های درمانی نسبت به سال قبل بیشتر شده است چراکه فعالیت های ما به سمتی می رود که تمام مراکز درمانی، تحت پوشش نظارت این سازمان قرار گیرد.

مشکل حقوقی شرکا باعث پلمب مرکز درمانی شد

علی فرجی، رئیس اداره نظارت و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حاشیه پلمب درمانگاه کلینیک جراحی یاد شده ، وجود مشکلات حقوقی بین شرکای این کلینیک را از عوامل تمدید نشدن پروانه کسب فعالیت درمانگاه آن عنوان کرد.

فرجی درادامه تصریح کرد:پیش تر به این مرکز تذکرات لازم داده شده بود که امروز با همکاری تعزیرات و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پلمب شد.

ارسال نظر: