بروجردی در دیدار با سفیر ترکیه در تهران:

مبارزه با تروریسم همکاری ایران، سوریه و ترکیه را می‌طلبد

کدخبر: 2052760

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اکنون گروه‌های تروریستی تبدیل به معضل بزرگی برای همه کشورهای منطقه و جهان شده‌اند و مبارزه با این معضل همکاری کشورهای تاثیرگذار منطقه از جمله سوریه، ایران و ترکیه را می‌طلبد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با رضا حاکان تکین سفیر ترکیه در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به وقوع کودتای ناکام در ترکیه گفت: نقش مردم ترکیه در دفاع از دولت منتخب و ناکام گذاشتن کودتا انکارناپذیر است و از نظر ما کودتا بر علیه دولت های قانونی و برآمده از خواست مردم محکوم است.

وی افزود: اینکه دولت ترکیه با سرعت و با تکیه بر حمایت مردم کودتا را ناکام گذاشت جای خرسندی و خوشحالی دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان گفت: کودتای ناکام در ترکیه گرچه تجربه تلخی بود ولی در تصمیم‌گیری های آینده کشور ترکیه قطعا موثرخواهد بود و می توان از آن درس های بزرگی گرفت.

وی افزود: در دوره پس از کودتا و برگشت آرامش به ترکیه، فضای مناسبی پیش روی ترکیه و جمهوری اسلامی ایران قرار دارد تا با تبادل هیات‌های بلندمرتبه سیاسی و پارلمانی همکاری‌های دوستانه خود را تقویت کنند.

بروجردی در پایان ضمن اشاره به مشکلات امنیتی و تحرکات گروه‌های تروریستی در منطقه گفت: کشورهای منطقه علاوه بر توجه به امنیت داخلی، باید با همکاری یکدیگر راهی برای حل مشکلات امنیتی خارجی بیندیشند.

وی افزود: اکنون گروه‌های تروریستی تبدیل به معضل بزرگی برای همه کشورهای منطقه و جهان شده‌اند و مبارزه با این معضل همکاری کشورهای تاثیرگذار منطقه از جمله سوریه، ایران و ترکیه را می‌طلبد.

رضا حاکان تکین سفیر ترکیه نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر محکومیت کودتا در ساعات اولیه وقوع آن گفت: ایران همیشه از دوستان ترکیه محسوب می‌شود و کودتای ناکام اخیر، موجب تقویت و تعمیق این دوستی شد.

وی افزود: مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت منتخب ترکیه در حافظه تاریخی ملت ؟ شده و هرگز فراموش نخواهد شد.

رضا حاکان تکین سفیر ترکیه در تهران در ادامه این دیدار گفت: ترکیه از ارتقاء سطح همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند و در همین راستا یکی از ماموریت‌های کنونی سفارت ترکیه در تهران تسهیل ملاقات‌های مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور است.

رضا حاکان تکین در پایان این دیدار گفت: ترکیه معتقد است همکاری با ایران و روسیه برای حل مشکلات منطقه‌ای می‌تواند گام موثری در بازگرداندن و تثبیت امنیت به منطقه باشد.

وی افزود: سه کشور روسیه، ترکیه و ایران به دنبال هدف واحدی که همان برقراری امنیت در منطقه است هستند ولی اختلاف نظرهایی میان آن‌ها در روش‌های رسیدن به این هدف وجود دارد که امیدواریم با گفت‌وگو و تبادل نظر سران سه کشور این اختلاف نظرها نیز از میان برود.

ارسال نظر: