پرونده پزشکی "کیارستمی" در انتظار گزارش فرانسه

کدخبر: 2052938

رییس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده "عباس کیارستمی" را تشریح کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر ایرج خسرونیا در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده فوت عباس کیارستمی اظهار کرد: هنوز کار کارشناسی این پرونده کامل نشده است و منتظر هستیم مقامات رسمی بیمارستانی که کیارستمی در فرانسه به آنجا منتقل شد، گزارش علت مرگ را بفرستند.

وی افزود: خانواده مرحوم کیارستمی نیز گفتند صبر می‌کنیم تا کارها به صورت قانونی انجام شود. اما رسانه‌ها هر روز با کسی که به پرونده آشنا نیست مصاحبه می‌کنند و حرف‌هایی را بیان می‌کنند که باعث ناراحتی خانواده ایشان می‌شوند. جامعه پزشکی به ایشان بسیار علاقمند بود و از این اتفاق ناراحت است، اما در عین حال باید توجه داشت که این اتفاق ممکن بود برای یک پزشک معمولی، وزیر، وکیل و ... نیز بیفتد و عمل جراحی انجام دهد که عارضه داشته باشد یا منجر به فوت شود.

عضو دادگاه انتظامی سازمان نظام پزشکی، در خصوص روند بررسی این پرونده نیز توضیح داد و گفت: هیئت اولیه‌ای در حال بررسی این پرونده است و در حال حاضر نمی‌تواند نظر دهد. بعد از کارشناسی اولیه، گزارش باید به هیئت بدوی انتظامی این سازمان ارائه شود. در این مرحله مجددا اطرافیان و پزشکان فراخوانده می‌شوند و بعد از تشکیل محکمه، حکم نهایی که قابل تجدید نظر است، صادر می‌شود. اما در نهایت اگرخانواده آقای کیارستمی به رای معترض بودند، رای به دادگسترس سپرده می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: