صندوق بین المللی پول: رشد اقتصادی عربستان بسیار کند است

کدخبر: 2053068

صندوق بین المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی اقتصاد بحران زده عربستان پرداخت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، صندوق بین المللی پول در گزارشی اعلام کرد اصلاحات آموزشی و تجاری بسیاری برای تشویق استخدام در بخش خصوصی در عربستان نیاز است.

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود با اشاره به سند بلندپروازانه چشم انداز 2030 عربستان از دولت این کشور خواست سرعت روند اصلاحات در بخش های مختلف را افزایش دهد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: در گزارش این صندوق آمده است: برآورد می شود رشد تولید ناخالص داخلی واقعی عربستان در سال 2016 1.2 درصد کاهش داشته باشد؛ اما امید است با اعمال اصلاحات بیشتر تا پایان سال 2017 2 درصد افزایش یابد.

همچنین براساس گزارش صندوق بین المللی پول، احتمالا نرخ تورم تا سال 2017 در این کشور 2 درصد کاهش پیدا کند. علاوه بر این، کسری بودجه به احتمال فراوان تا پایان سال جاری میلادی کاهش یابد و به 13 درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

در حال حاضر، عربستان سعودی با چالش های شدید ناشی از بهای پایین نفت رو به رو است. به همین دلیل، رژیم سعودی تغییری اساسی را در سیاست های خود آغاز کرده است. ایجاد شغل در بخش خصوصی و کاهش وابستگی به نفت از سیاست های اساسی این کشور است.

با این وجود، صندوق بین المللی پول معتقد است سرعت رشد اقتصادی عربستان بسیار کند است. کارشناسان این صندوق معتقدند سعودی ها باید اصلاحات مالی بسیاری برای تقویت اقتصاد این کشور انجام دهند.

ارسال نظر: