نگرانی دبیرکل اتحادیه عرب از اوضاع "حلب" سوریه

کدخبر: 2053079

دبیرکل اتحادیه عرب از خشونت‌ها و حملات علیه غیرنظامیان در سوریه و تلاش‌های صورت گرفته برای تخلیه حلب از ساکنان آن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ":محمود عفیفی"، سخنگوی رسمی اتحادیه عرب گفت: احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب بر لزوم توقف اقدامات خصمانه تأکید و از فروپاشی کامل آتش‌بس در سوریه ابراز نگرانی کرده است.

ابوالغیط از تلاش‌های آمریکا و روسیه برای تثبیت اوضاع به گونه‌ای که فضای مناسبی را برای ازسرگیری مذاکرات صلح سوریه فراهم آورد، استقبال کرد.

وی گفت: دبیرکل ناراحتی ز تلاش‌ها برای تخلیه حلب از ساکنان را از طریق ایجاد گذرگاه‌های امن درک می‌کند. قوانین بین‌المللی انسانی بر لزوم رساندن کمک‌ها به ساکنان در داخل مناطق محاصره شده یا آسیب دیده برای خروج آن‌ها از مناطق تأکید دارد.

حلب، دومین شهر بزرگ سوریه و پایخت اقتصادی این کشور از سال ۲۰۱۲ صحنه درگیری‌های مداوم و تبادل آتش بین محله‌های شرقی آن که در دست مخالفان است و محله‌های غربی که در دست نیروهای دولتی است، بوده است. شورشیان سوری به آتش‌بسی که در این شهر اعلام شد پایبند نبودند. طی روزهای اخیر نیز این شهر شاهد حملات گسترده و درگیری شدید میان شورشیان و نیروهای دولتی است.

از سوی دیگر، ابوالغیط پیامی را همراه با نسخه‌ای از اعلامیه‌ها و بیانیه‌های صادر شده در بیست و هفتمین نشست سران اتحادیه عرب در نواکشوت برای بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل فرستاد.

محمود عفیفی گفت: ارسال این پیام در راستای توجه ویژه ابوالغیط به هماهنگی و همکاری با دبیرکل سازمان ملل درباره مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و در رأس آن مساله فلسطین، اوضاع سوریه، عراق، لیبی، یمن و مبارزه با تروریسم است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: