المپیک ریو - ۲۰۱۶

وقتی "حجاب" در المپیک ریو یک افتخار به شمار می‌آید+عکس

کدخبر: 2053230

در کل داوطلبانی که در بازی‌های المپیک حضور دارند، دو زن مسلمان حضور دارند که با حجاب کامل اسلامی در این بازی‌ها به وظیفه خود عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی « نسیم آنلاین » از ریو، بازی‌های المپیک 2016 ریو از روز جمعه با برگزاری افتتاحیه رسما آغاز شد. برزیل و شهر ریو که در جهان به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان شناخته شده است درحالی میزبانی این مسابقات شده است که بافت بومی، فرهنگی و اجتماعی این شهر به گونه است که کمتر زنی با پوشش اسلامی در این شهر دیده می‌شود.

همیشه برای برگزاری مسابقات و تورنمنت‌های مهمی از جمله المپیک و بازی‌های آسیایی افرادی به عنوان والنتیر(داوطلب) وجود دارند که به ورزشکاران، خبرنگاران، توریست‌ها و به هر کسی که مربوط به این بازی‌ها باشد کمک می‌کنند.

برای المپیک ریو هم والنتیرهای زیادی حضور دارند که از کشورهای مختلف در ریو حضور پیدا کردند و وظیفه کمک به افراد مختلف را دارند، اما نکته جالب در المپیک ریو این است که دو والنیتر زن مسلمان در این بازی‌ها با حجاب اسلامی حضور دارند.

"ناگت ال سید" والنتیر مصری مسلمان این بازی‌ها است که شش ماهی است در ریو حضور دارد و به ورزشکاران مختلف در این مسابقات کمک می‌کند. وی ساکن شهر کوریتیبا است. کوریتیبا مرکز و بزرگترین شهر ایالت پارانا برزیل است. کوریتیبا هشتمین شهر پرجمعیت در کشور و بزرگترین شهر در منطقه جنوب برزیل است و نکته جالب این است که در این شهر ایرانی، لبنانی، فلسطینی و سوری زیادی دارد و همین باعث شده تا تعداد افراد مسلمان در این شهر زیاد باشد.

کوریتیبا از شهرهای میزبان جام جهانی 2014 برزیل است که تیم ملی کشورمان در این شهر به مصاف نیجریه رفت.

ایران در سال 89 مسجدی را در این شهر افتتاح کرد به نام مسجد امام علی (ع) با کاشی کاری و شمایل مساجد ایرانی - اسلامی که در طول هفته میزبان مسلمانان کشورهای مختلف و برپایی مراسم دعا و نماز جماعت است.

"ناگت ال سید" در گفتگو با « نسیم آنلاین » در این خصوص گفت: همه در کوریتیبا این مسجد را می‌شناسند و تمامی نمازها در این مسجد برگزار می‌شود و به نام مسجدی ایرانی‌ها نیز معروف است. من سنی هستم ولی در کنار خواهران و برادران شیعه خود در این مسجد نماز می‌خوانیم و کسی نمی‌تواند اتحاد بین شیعه و سنی و مسلمانان را از بین ببرد.

وی در خصوص حجاب خود و عکس العمل مردم برزیل در این خصوص اظهار داشت: حجابم را خیلی دوست دارم و برای مردم نوع پوشش بسیار جذاب است. مانند دختران ایرانی که حجاب را دوست دارند من نیز این نوع پوشش را دوست دارم وبه آن افتخار می‌کنم چرا که من یک زن مسلمان هستم و در همه شرایط باید به اعتقادات خود پایبند باشم. در این مسابقات زنان مسلمان زیادی از جمله بانوان ایرانی وجود دارند و از نوع پوشش و حجابی که آنها دارند لذت می‌برم.

"ال سید" در ادامه تاکید کرد: در دهکده ورزشکاران نیز جایگاهی را برای افراد مسلمان در نظر گرفته اند تا بتوانند نماز خود را در آن بخوانند. به غیر از من یک والنتیر پاکستانی نیز در این بازی‌ها حضور دارد که مسلمان است و باحجاب اسلامی به فعالیت خود در این مسابقات ادامه می‌دهد . ایرانی‌ها را به دلیل برخورد خوب و گرمی که دارند دوست دارم و از اینکه مانند زنان ایرانی با حجابم به اعتقاداتم پایبندم، خوشحالم و به آن افتخار می‌کنم.

ارسال نظر: