دادستان کل کشور:

انتصاب رئیس جدید صندوق توسعه ملی غیرقانونی است/ رئیس‌جمهور به نامه اعتراضی‌ام توجه نکرد

کدخبر: 2053272

دادستان کل کشور: روش انتخاب شده برای انتصاب رئیس صندوق توسعه ملی مغایر قانون است و نباید بر آن اصرار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا روند انتصاب رئیس صندوق توسعه ملی قانونی بوده است؟ افزود: بنا نداشتیم مساله انتخاب و انتصاب رئیس صندوق توسعه ملی را رسانه ای کنیم و ابتدا که متوجه شدیم مساله را تلفنی و مکتوب به ریاست جمهوری اعلام کردیم چرا که این شیوه قانونی نیست و اشکال دارد و به همین سبب من صورتجلسه را هم امضا نکردم.

وی گفت: به موجب بند د تبصره شش ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه ، به منظور اداره امور صندوق توسعه ملی در چارچوب مفاد اساسنامه و مصوبات هیئت امنا ، هیئت عامل مرکب از پنج نفر از افراد با تجربه، صاحب نظر و خوشنام در امور اقتصادی ، حقوقی، مالی ، بانکی و برنامه ریزی با حداقل ده سال سابقه و با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد از سوی هیئت امنا انتخاب و با حکم رئیس جمهور منصوب می شوند.

دادستان کل کشور گفت: بنابراین قبل از اینکه رئیس صندوق انتخاب شود باید پنج نفر عضو هیئت عامل شناسایی شوند و یکی از این افراد به عنوان رئیس صندوق توسعه ملی انتخاب شود.

منتظری افزود: نه جلسه هیئت امنا تشکیل شده است و نه این پنج نفر معرفی شده اند و یک دفعه با صورتجلسه ای که دست به دست شده بود مواجه شدیم مبنی بر اینکه آقای دوست حسینی انتخاب شده است.

وی گفت: ما به این مساله اعتراض کردیم و بعد که توجه نکردند مجدد نامه ای به ریاست جمهوری نوشتیم که باز توجهی نشد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،‌ منتظری افزود: این کاری خلاف قانون است و نباید برای کار خلاف قانون اصرار کنند.

دادستان کل کشور گفت: بهترین راه این است که جلسه هیئت امنا تشکیل شود و به موجب قانون برنامه پنجم بعد از اینکه این افراد انتخاب شدند از میان این پنج نفر رئیس صندوق توسعه ملی انتخاب شود.

منتظری در باره شهرام جزایری هم گفت:‌ پرونده پدیده در مشهد در حال رسیدگی است و اخیرا هم مسئول پدیده بازداشت شده بود.

وی گفت: ظاهرا آقای شهرام جزایری درجریان این مساله ، برنامه ای در مشهد داشت و به مسائلی ورود کرده بود که در حوزه اختیارات هیئت تعیین شده بود.

دادستان کل کشور گفت: برای اینکه از برخی مسائل جلوگیری شود او را خواستند و احضار کردند و ظاهرا بازداشت موقت است تا تحقیقات کامل شود.

ارسال نظر: