گزارش جدید از اوضاع بارش باران در کشور

کدخبر: 2053589

متوسط بارش سال آبی جاری از ابتدای مهرماه ۹۴ تا پایان تیرماه ۲۳۳ میلی‌متر بوده که این میزان نسبت به متوسط بارش ۴۸ ساله کشور، ۹۹ میلی‌متر کمتر است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در مقایسه با متوسط بلندمدت ۴۸ ساله، بارش‌های کشور نسبت به اوج بارش‌ها ۹۹ میلی متر کاهش یافته است. همچنین میزان جریان‌های سطحی در سال آبی جاری، ۵۴ میلیارد و ۶۰۳ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال آبی ۴۸-۴۷ حدود ۱۱۶ میلیارد و ۴۹۹ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

اوج بارش‌های کشور در ۴۸ سال اخیر مربوط به سال آبی ۷۲ -۷۱ بوده که در این سال ۳۳۲ میلی‌متر بارش ثبت شده بود که این میزان در مقایسه بارش ۲۳۳ میلی‌متری از ابتدای مهرماه گذشته تا پایان تیرماه حدود ۹۹ میلی‌متر کاهش نشان می‌دهد.

بر همین اساس، کمترین میزان بارش‌ها در بلندمدت ۴۸ ساله مربوط به سال آبی ۸۷-۸۶ بوده که در این سال تا پایان تیرماه ۱۳۱ میلی‌متر بارش گزارش شده است. طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی مدیریت منابع آب ایران، سال آبی جاری از نظر میزان بارش در مقایسه با متوسط ۴۸ ساله گذشته، حائز رتبه ۲۴ شده است.

بیشترین جریان‌های سطحی و روان‌آب‌ها در ۴۸ سال گذشته، مربوط به سال آبی ۴۸-۴۷ با ۱۷۱ میلیارد و ۱۰۲ میلیون مترمکعب و کمترین جریان‌های سطحی و روان‌آب‌ها مربوط به سال آبی ۸۸-۸۷ با ۳۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون مترمکعب است.

میزان جریان‌های سطحی در سال آبی جاری، ۵۴ میلیارد و ۶۰۳ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال آبی ۴۸-۴۷ حدود ۱۱۶ میلیارد و ۴۹۹ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

ارسال نظر: