با تصویب نمایندگان مجلس

شرایط حقوق و مزایای کارکنان مدارس غیردولتی مشخص شد

کدخبر: 2053637

نمایندگان مجلس شرایط و ضوابط حقوق و مزایای کارکنان غیررسمی و رسمی غیرموظف مدارس غیردولتی را مشخص کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 20 مرداد) مواد 25، 26 و 32 لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

براساس ماده 25 این لایحه، کارکنان تمام وقت فاقد پوشش بیمه‌ای مدارس و مراکز غیردولتی از مزایای قانون تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند. کارکنان پاره‌وقت فاقد پوشش بیمه‌ای به نسبت ساعات انجام کار مشمول حمایتهای مقرر در این ماده هستند.

همچنین در تبصره یک این ماده آمده است: دولت موظف است بخشی از حق بیمه سهم موسس و کارکنان غیررسمی مدارس غیردولتی را از محل اعتبارات صندوق توسعه مدارس غیردولتی پرداخت کند.

براساس این گزارش، طبق ماده 26 این لایحه،‌ تعیین حقوق و مزایای کارکنان غیررسمی و رسمی غیرموظف این مدارس و مراکز به موجب قانون کار و ضوابط آن خواهد بود.

طبق ماده 32 این لایحه در صورت انحلال یا تعطیلی دائم مدرسه غیردولتی وضعیت مدرسه تعیین تکلیف می‌شود که در تبصره 2 این ماده آمده است: در صورت انحلال یا تعطیلی دائم مدرسه و وجود شرایط مقرر در بندهای (الف) و (ب) و تایید شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی، موسس موظف است فروش یا اجاره ملک را از طریق انتشار آگهی به اطلاع موسسان واجد شرایط برساند. در صورتی که هیچ موسس واجد شرایطی متقاضی خرید یا اجازه ملک نباشد، آموزش و پرورش می‌تواند ملک مورد نظر را خریداری یا برای دایر کردن مدرسه دولتی برابر قوانین و مقررات مربوط اجازه نماید، درغیر این صورت شورای سیاستگذاری و نظارت مرکزی نسبت به تعیین وضعیت اجاره یا فروش ملک، تصمیم لازم را اتخاذ می‌کند.

ارسال نظر: