برای دومین بار در مجلس دهم

نمایندگان با تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی مخالفت کردند + نظر موافقان و مخالفان

کدخبر: 2053639

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دومین بار با تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی در مجلس مخالفت کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ تسنیم نوشت: نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 20 مرداد) با 88 رای موافق، 102 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 245 نماینده حاضر با تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی برای بار دوم در مجلس دهم مخالفت کردند.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس از طراحان این طرح در صحن علنی مجلس گفت: کمیته ویژه براساس ماده 44 آ ئین‌نامه داخلی مجلس تشکیل می‌شود.

وی افزود: در ماده 44 آئین‌نامه داخلی مجلس آمده است که هر گاه شرایط کشور استثنایی شود می‌توان در مجلس کمیسیون ویژه‌ای تشکیل داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه فعالیت این کمیسیون با فعالیت سایر کمیسیونها متعارض نیست، تصریح کرد: اگر این کمیسیون تشکیل شود اعضای 15 نفره آن از سایر کمیسیونها در صحن علنی انتخاب می‌‌شوند.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته نیز کمیسیون ویژه‌ای در مجلس تشکیل شده که مثمر ثمر بوده‌اند.

وی تصریح کرد: این طرح را 60 نفر از نمایندگان امضا کردند.

جهانبخش محبی‌نیا در مخالفت با تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی در مجلس گفت: تشکیل این کمیسیون ویژه در تعارض با ماده 44 آئین‌نامه داخلی مجلس است و کمیسیون ویژه باید در موارد حاد در کشور شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه با ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تمام کمسیونها درگیر این موضوع هستند، ادامه داد: تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی انگیزه سایر کمیسیونهای تخصصی مجلس درباره اقتصاد مقاومتی را کم می‌کند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس گفت: با تشکیل این کمیسیون ویژه مشکل 5 میلیون بیکار و 11 میلیون حاشیه‌نشین حل نمی‌شود.

محمدقسیم عثمانی عضو هیئت رئیسه مجلس در موافقت با کمیسسیون ویژه اقتصاد مقاومتی گفت: حداقل کاری که مجلس در مورد اقتصاد مقاومتی می‌تواند انجام دهد تشکیل یک کمیسیون ویژه است.

وی ادامه داد: کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی یک فراکسیون فرابخشی است و تمام ابعاد اقتصاد مقاومتی از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را پوشش می‌دهد.

عثمانی تصریح کرد: کمیسیونهای تخصصی در مجلس بخشی هستند و جنبه‌های فرابخشی را پوشش نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه کمیسیون ویژه در مجلس در شرایط استثنایی شکل می‌گیرد، گفت: وضعیت اشتغال، بیکاری و رکود اقتصادی امروز در کشور استثنایی است.

به گزارش تسنیم تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی اول تیرماه سال جاری در مجلس دهم مطرح شد که با 110 رای موافق، 44 رای مخالف و 17 رای ممتنع از 246 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب نرسید و در حالی که متقاضیان تشسکیل این کمیسیون پیش‌بینی می‌کردند که طرح مجدد تشکیل این کمیسیون با موافقت نمایندگان مواجه می‌شود اما برای بار دوم تنها 88 نماینده به تشکیل این کمیسیون رای مثبت دادند.

ارسال نظر: