با مخالفت طرف عراقی:

اعزام زائران اربعین از مرزی خسروی لغو شد

کدخبر: 2053703

به گفته مشاور عالی استاندار کرمانشاه، اربعین امسال نیز امکان تردد زوار عتبات عالیات از طریق مرز خسروی وجود ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جعفر همتی در جلسه ستاد برنامه‌ریزی و هماهنگی اربعین حسینی که امروز(20 مرداد) در استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: برآورد ما این بود که اربعین امسال بتوانیم زائرین را از طریق مرز خسروی اعزام کنیم که متاسفانه کشور عراق نپذیرفت و لذا زائرینی که از استان کرمانشاه اعزام می‌شوند و یا از این استان عبور می‌کنند باید از مرزهای استان ایلام عازم عتبات عالیات شوند.

وی با بیان اینکه نیمی از زائرینی که از استان ایلام وارد کشور عراق می‌شوند از استان کرمانشاه عبور می‌کنند، گفت: این امر لزوم برنامه‌ریزی برای ساماندهی زائرین در استان کرمانشاه از شهرستان کنگاور تا شهرستان اسلام‌آبادغرب را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای خدمات رسانی مناسب به زائرین عتبات عالیات در اربعین حسینی گفت: هیچ قصوری از سوی هیچ دستگاهی در این خصوص پذیرفتنی نخواهد بود و دستگاه‌ها و کمیته‌های ایجاد شده باید پای کار باشند.

همتی با تاکید بر اینکه امسال باید برای پذیرایی، اسکان و هدایت زائرین اربعین اقدامات مناسبی انجام گیرد، گفت: امسال برای انجام مطلوب کارها مسئولیت را به فرمانداران شهرستان‌ها داده‌ایم.

همتی با بیان اینکه در اربعین سال گذشته 15 هزار زائر از استان کرمانشاه به عتبات عالیات مشرف شدند، گفت: پیش‌بینی می‌شود این تعداد امسال به 20 هزار نفر برسد.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه باید در مسیر گذر زائرین بین هشت تا 15 موکب برپا شود، گفت: موکب‌هایی که برپا می‌شوند باید شناسنامه داشته باشند و از فعالیت موکب‌های غیرمجاز جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: در صورت کمبود فضای اسکان باید از چند روز قبل از اربعین در صورت لزوم مدارس برای آماده شدن اسکان زائرین تعطیل شوند.

همتی با اشاره به برپایی چادرهای جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی گفت: امسال باید در عراق نیز چنین چادرهایی برپا شود.

وی با اشاره به کمبود سرویس‌های بهداشتی در مسیر عتبات عالیات، گفت: باید حداقل 100 سرویس بهداشتی سیار ایجاد شود.

حجت الاسلام سید محمدحسین ضیغمیان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی در راستای جلب مشارکت‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به زوار عتبات عالیات گفت: کمیته‌های مردمی را برای خدمت‌رسانی به زوار حسینی در حد توان فعال خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: