در جلسه مشترک هیات دولت با استانداران مصوب شد

تفویض برخی اختیارات دستگاه‌های اجرایی به واحدهای استانی

کدخبر: 2053749

هیئت وزیران با واگذاری برخی اختیارات دستگاه‌های اجرایی به واحدهای استانی مربوط در استان‌ها موافقت کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، هیئت وزیران در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و نیز ضرورت تمرکززدایی از فعالیت‌های اجرایی و تبیین خط مشی اجرایی دولت، با واگذاری برخی اختیارات دستگاه‌های اجرایی به واحدهای استانی مربوط در استان‌ها موافقت کرد.

دولت این تصمیم را در جلسه مشترک امروز(چهارشنبه) خود با استانداران که به ریاست حسن روحانی رئیس‌‌جمهور برگزار شد، اتخاذ کرد و مقرر شد تا کلیه وزرا و رؤسای مؤسسات دولتی و مدیران عامل شرکت‌های دولتی، آن دسته از وظایف و اختیارات خود را که واگذاری آنها منع قانونی ندارد و موجب نقض سیاست‌های کلان ستادی نمی‌شود، به واحدهای استانی متناظر خود تفویض نمایند.

بر پایه این تصمیم، به پیشنهاد استانداران اختیاراتی از وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و سازمان حفاظت محیط زیست به واحدهای استانی آنان تفویض شد.

در این جلسه همچنین پنج استاندار منتخب در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی، اجتماعی و فرهنگی،‌ سیاسی، سفرهای استانی رئیس‌‌جمهور و حوادث غیرمترقبه، گزارشی از فعالیت‌های حوزه خود به هیئت وزیران ارائه دادند و اعضای دولت به بحث و پیرامون آنها پرداختند.

ارسال نظر: