موگرینی خواستار توقف درگیری‌های حلب شد

کدخبر: 2053787

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با انتشار بیانیه‌ای در خصوص ادامه درگیری نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی در منطقه "حلب" سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای در خصوص تحولات اخیر در استان «حلب» در سوریه ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف درگیری‌ها در این منطقه شد.

در این بیانیه که در سایت اتحادیه اروپا قرار گرفته آمده است: «یکبار دیگر حمایت کامل خود را از درخواست اخیر سازمان ملل برای اعمال آتش‌بس 48 ساعته و توقف درگیری‌ها به منظور فراهم کردن فرصتی برای نهادهای سازمان ملل در خصوص ارائه کمک‌های انسانی به مردم سوریه و تعمیر و بازسازی شبکه‌های آب و برق در منطقه اعلام می‌کنیم.»

این بیانیه می‌افزاید: «بیش از دو میلیون نفر در شهر [حلب] گیر افتاده‌اند و با ادامه محاصره با خطر وقوع یکی از بدترین فجایع انسانی در جنگ سوریه مواجه خواهیم بود. این موضوع فوریت دارد. تمام اعضای گروه بین‌المللی حمایت از سوریه باید با همکاری یکدیگر تلاش کنند تا با اعمال نفوذ بر طرفین، توقف درگیری ها را میسر سازند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه تأکید کرده است: «توقف انسانی [درگیری‌ها] تنها گام نخست برای بازگشت به وضعیت آتش‌بس در سراسر این کشور مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت است. احیای آتش‌بس، در عوض، نه تنها به جامعه بین‌المللی اجازه می‌دهد تا در کاهش درد و رنج مردم حلب موثر عمل کنند، این امر می‌تواند مسیر ازسرگیری مذاکرات صلح سوریه را نیز هموار سازد.»

این بیانیه در شرایطی منتشر شده که چند روز پیش نیز «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل از مسکو خواسته بود تا ضمن قطع کمک‌های نظامی به دولت سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی، دمشق را تحت فشار بگذارد تا محاصره نیروهای تروریستی در شهر حلب را متوقف سازد.

نیروهای ارتش سوریه در ماه‌های گذشته به پشتیبانی نیروهای روسیه موفق شده‌اند مناطق گسترده‌ای از حلب را آزاد کرده و بخش‌های بیشتری را که تحت کنترل نیروهای تروریستی است، محاصره کنند. عملیات آزادسازی حلب همچنان ادامه دارد.

بنا بر این گزارش، سازمان ملل خواستار اعمال آتش‌بس 48 ساعته به منظور توقف درگیری‌ها و تسهیل امدادرسانی و توزیع کمک‌های بشردوستانه در حلب شده است.

ارسال نظر: