زاهدی در گفتگو با «نسیم آنلاین» مطرح کرد؛

دولت در ماجرای حقوق‌های نجومی رودربایستی‌ها را کنار بگذارد/ قانون جلوی مزایای صدمیلیونی را بگیرد

کدخبر: 2053947

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه حقوق‌های صد میلیون یا بالاتر را در حکم افراد نمی‌بینیم گفت: این مبالغ به بهانه‌های دیگری پرداخت می‌شود و قانونی باید مجموع مزایای یک فرد در طول ماه یا سال را مورد بررسی قرار دهد چه درآمدهای مستقیم و چه درآمد و مزایا و امکانات غیرمستقیم.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین » با اشاره به ماجرای حقوق‌های نجومی با تاکید بر اینکه استفاده از واژه حقوق‌های نجومی برای همه کارمندان و مدیران کشور به کار ببریم صحیح نیست گفت: چرا که می توان با اطمنیان بالایی گفت که قریب به اتفاق فیش‌های حقوقی که بر اساس حکم‌های کارگزینی صادر می‌شود فاقد این عددهای نجومی هستند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: آن چه که در این میان باید به آن توجه شود درآمدهایی است که متأسفانه به صورت قانونی یا غیر قانونی به خصوص در سیستم بانکی، شرکت‌های دولتی و شرکت‌ها و نهادهای عمومی با تصویب هیئت‌های مدیره یا هیئت‌های عامل آنها به افراد تحت عناوین مختلف پرداخت می‌شود، متاسفانه اینها رغم های کلانی است که باعث ایجاد بی عدالتی در کشور و در سیستم مدیریتی آن می‌شود.

وی در خصوص بی‌عدالتی در نظام پرداخت کشور گفت: به عنوان مثال ما الآن در وزارت بهداشت برخی افراد و پزشکان متخصص را می‌بینیم که درآمدهای بالای صد میلیون دارند و این صد میلیون یا بالاتر را در درون حکم این افراد نمی‌بینیم، بلکه اینها به بهانه‌های دیگری پرداخت می‌شود. لذا اگر قانونی هم می‌خواهد در مجلس تصویب شود که البته در حال انجام است، باید مجموع مزایای یک فرد در طول ماه یا در طول سال را مورد بررسی قرار دهد چه درآمدهای مستقیم و چه درآمد و مزایا و امکانات غیر مستقیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دولت باید در این زمینه رودربایستی‌ها را کنار بگذارد گفت: هر کسی که خطایی کرده و درآمدی به دست آورده که واقعاً این درآمد مشروع نبوده باید به خزانه برگردانده شود.

زاهدی با بیان اینکه ما الآن در کشور با قشر زیادی از کارمندان مستضعف مواجهیم گفت: فرض کنید فرهنگیان عزیز ما اعم از بازنشسته و شاغل حتی بسیاری از بازنشسته‌های سایر نهادها مثل نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران یا حتی اعضای هیئت علمی که قبل از سال 84 بازنشسته شده‌اند واقعاً وضع نامناسبی دارند و ما اگر بخواهیم عدالت را اجرا کنیم باید به آنها توجه کنیم که متأسفانه توجه نشده و این در حالی است که اگر مجموع آن درآمدها را بین خیلی از این اقشار توزیع کنیم مطمئن باشید فاصله طبقاتی و تبعیض کم می‌شود.

ارسال نظر: