مخالفت محمود عباس با پیشنهاد آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات سازش

کدخبر: 2053985

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد آمریکا برای دیدار به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را بدون اجرای برخی پیش‌شرط‌ها، نپذیرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهادی آمریکایی برای برگزاری جلسه‌ای مشترک با رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، روسیه، ژاپن، امارات و عربستان با هدف نزدک کردن دیدگاه و از سرگیری مذاکرات سازش را رد کرد .

بر اساس گزارش وبگاه «القدس» فلسطین، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با عباس در پاریس تلاش کرده رضایت وی را جلب کند اما رئیس تشکیلات خودگردان عملی شدن این دیدار را مشروط به توقف فوری شهرک‌سازی و آزادی اسرای دسته چهارم بر اساس توافق «اسلو» کرده است .

قرار بود بر اساس توافق تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی که با نظارت آمریکا انجام شده بود، 104 اسیر فلسطینی که قبل از سال 1994 به زندان‌های رژیم صهیونیستی افتاده بودند آزاد شوند. در مقابل تشکیلات خودگردان از این رژیم به دلیل ارتکاب جنایت ضد فلسطینی‌ها در سازمانهای بین المللی و دادگاه‌های‌های جنایات جنگی صرف نظر می‌کند. اما این بار رژیم صهیونیستی از رها کردن گروه چهارم اسرای فلسطینی خودداری می کند .

ابومازن در سفر ماه گذشته خود به پاریس با جان کری و «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه و «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد و منابع آگاه تاکید کردند تلاش‌های فرانسه برای برگزاری کنفرانس صلح ادامه دارد .

ارسال نظر: