سرکنسول ترکیه: نقش کشورهای غربی در حمایت از کودتا قابل توجه است

کدخبر: 2054026

محمت دوغان گفت: نقش و حمایت برخی از کشورهای غربی در حمایت از عوامل کودتا محسوس و قابل توجه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: نقش و حمایت برخی از کشورهای غربی در حمایت از عوامل کودتا محسوس و قابل توجه است.

محمت دوغان در جریان دیدار با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در مشهد ضمن ارائه گزارشی از تحولات اخیر ترکیه افزود: مواضع صریح و شفاف مسئولین جمهوری اسلامی ایران در قبال این کودتا قابل تقدیر بوده و ناشی از حسن نیت ایران نسبت به ترکیه و اهمیت روابط میان دو کشور است.

وی اظهار کرد: این امر باعث شد ما دوستان خود از جمله جمهوری اسلامی ایران را بهتر بشناسیم و بر این اساس نیز خواستار توسعه بیشتر همکاری ها با ایران در بخش های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور همواره مطلوب و در سطح بسیار خوبی بوده است، گفت: توسعه و تعمیق روابط در حوزه همکاری های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری میان دو طرف بویژه با خراسان رضوی با وجود ظرفیت های قابل توجه تاریخی، مذهبی و گردشگری این استان مورد تاکید است.

وی همچنین آمادگی کشورش را مبنی بر رفع نگرانی های موجود در این زمینه اعلام و با استقبال از سفر مردم ایران به ترکیه بر حضور گسترده گردشگران ترکیه در مشهد تاکید کرد.

وی در این دیدار برنامه های کشور متبوع خود را برای افزایش آمار مسافران ترکیه به استان خراسان رضوی تشریح کرد و خواستار فراهم شدن زمینه این سفرها به خاطر وجود بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) شد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور هم در این جلسه با ابراز خرسندی از ناکام ماندن کودتا در ترکیه گفت: نقش مردم و نحوه مدیریت رئیس جمهوری ترکیه در مقابله با کودتا بسیار مهم و موثر بود.

غلامعباس ارباب خالص افزود: این امر ناشی از بلوغ سیاسی مردم این کشور در برخورد با دشمنان دموکراسی و مردم سالاری است.

وی با تاکید بر حسن همجواری و اهمیت روابط تاریخی میان دو کشور، اتخاذ سیاست منطقی ایران را به عنوان نخستین کشوری که هر گونه اقدام غیر دموکراتیک را محکوم کرد نشان از حسن نیت مسئولین جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری مسلمان و همسایه ای با ثبات ، مطمئن و امن برای همسایگان از جمله ترکیه بوده و هست.

وی ادامه داد: حضور و عقبه کودتاچیان در کشورهای دوردست و خارج از منطقه دلیل بر آن است که بدخواهان دموکراسی هیچ گاه جایگاهی در میان مردم و ملت ها از جمله ترکیه نداشته و ندارند.

در این مراسم دو طرف با بررسی روند همکاری های مشترک میان ترکیه و خراسان رضوی بر افزایش و توسعه سطح این همکاری ها تاکید کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: