وحید جلیلی:

خیلی‌ها شهدای گوهرشاد را نمی‌شناسند؛ آیا رضاخان این شهدا را زنده به گور کرد یا ما؟

کدخبر: 2054155

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در مورد شهدای گوهرشاد کم کاری رخ داده است، گفت: شهید زنده است اما شهدای مسجد گوهرشاد خیلی غریب واقع شده‌اند؛ من از مسئولین فرهنگی مشهد پرسیدم دو تن از شهدای گوهرشاد را می شناسید و پاسخی نشنیدم؛ آیا رضاخان این شهدا را زنده به گور کرد یا ما؟!

به گزارش خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین »، وحید جلیلی در سومین همایش فصل وصل که از سوی سازمان سراج در مشهد در حال برگزاری است، گفت: باید یک فکری به حال موضوع تولید محتوای واکنشی کرد و در واقع این یک خطای بزرگ راهبردی است که باید چاره شود. آسیبی که در فضای مجازی وجود دارد این است که بچه حزب اللهی ها حرف های دشمن را با عنوان مخالف اکو می کنند.

وحید جلیلی، مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در دومین روز از سومین اجلاس ملی فعالان شاخص فضای مجازی جبهه انقلاب اسلامی، "فصل وصل"، گفت: یکی از چالش هایی که در حوزه مدیریت فرهنگی مطرح می شود بحث ممیزی، فیلتر و سانسور است. اگر شما صرفا به فکر فیلتر و پالایش باشید آن طرف هم فقط صرفا به فکر تولید است.

این چهره فعال در حوزه فرهنگی، با بیان اینکه نباید صرفا منتظر حملات دشمن باشیم و طبق آن اعلام نظر کنیم، اظهار داشت: بهترین فیلتر، تولید است، حجم و تنوع تولیدات باید روز به روز بیشتر شود . آسیبی که در فضای مجازی وجود دارد این است که بچه حزب اللهی ها حرف های دشمن را با عنوان مخالف اکو می کنند.

معاونت فرهنگی‌ اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه خاطر نشان کرد: 80 درصد تولید محتوایی که انجام می دهیم، تولید محتوای واکنشی است. باید یک فکری به حال این موضوع کرد و در واقع این یک خطای بزرگ راهبردی است که باید چاره شود.

وی افزود: در فضای نظامی و امنیتی کوچکترین تهدید هایی که مطرح می کنند، حساسیت به وجود می آید و این موضوع باید برای نیروهای نظامی ملکه شود. آیا نیرو های فرهنگی هم باید نسبت به تهدید ها حساسیت داشته باشند؟ به نظر من اینطور نیست. نباید منتظر این بایستیم که دشمن می خواهد چه حمله ای را وارد کند و سپس موضع گیری کنیم. باید در شرایط کنونی یک راه حل مناسب و یک سیاست جدی در این خصوص اتخاذ شود.

جلیلی با بیان اینکه بسیاری از دستاورد های فرهنگی دفاع مقدس از بین رفته است، تصریح کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس، بسیاری در حوزه فرهنگی فعالیت می کردند. اما هیچ جایی از حوزه های فرهنگی فعال در زمان جنگ ثبت نشده است. حال من فعال فرهنگی چطور می توانم در سال 95 از حال و هوا و درس های فرهنگی فعالان آن دوره استفاده کنم؟

مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب، خاطر نشان کرد: هنوز انقلاب اسلامی بسیاری از سوال های فعالان فرهنگی را پاسخ نداده است. این سوالات در سخنرانی های من پاسخ داده نمی شود و جواب این پرسش ها در روایت های دقیق از فعالیت های انقلابی است که بسیاری از آن ها به دلیل کم کاری ما از دست رفته است.

جلیلی اظهار داشت: ما بعد از دهه نود دیگر نمی توانیم با پدران و مادران شهدا ارتباط بگیریم. در حالی که فعالان فرهنگی در حال رصد اخبار دشمن و حملات هستند، دهه نود که یک دهه طلایی است را از دست داده اند. ده ها سال و صد ها سال دیگر، آیندگان، ما را مورد انتقاد قرار می دهند که چرا این وقایع را در دهه طلایی نود ثبت نکردید.

وی در خصوص دیدگاه افراد در مورد غرب در جامعه، گفت: ما در حال حاضر در کشور و در رابطه با غرب دو دیدگاه را پیش رو داریم. یک دسته آن هایی هستند که فقط می گویند غرب بد است و کار به داخل ندارند و دسته دیگر غرب زده هستند و به اعتقاد من هر دو دسته غرب زده هستند.

مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب، خاطر نشان کرد: غرب زدگی حزب اللهی به غرب زدگی ای گفته می شود که فقط به غرب دشنام می دهد. هر دو غرب زده اند که از پدر و مادر شهدا روی گردانده اند و به سمت غرب رو کرده اند.

جلیلی افزود: یکی از افراد از من پرسید که آیا شما دنبال هنر انقلابی هستید و من پاسخ دادم دنبال آن هم هستیم اما هنر طبیعی را دنبال می کنیم و این به این معناست که در هر شهر بزرگ دنیا اگر صدها نفر را به خاطر یک مطالبه فرهنگی دفن کرده بودند، حتما به اندازه زیادی در همان شهر موزه ایجاد کردند اما ما شاهدیم که یک کارت پوستال از حادثه مسجد گوهر شاد در مشهد وجود ندارد.

وی با بیان این که در مورد شهدای گوهرشاد کم کاری رخ داده است، گفت: شهید زنده است اما شهدای مسجد گوهرشاد خیلی غریب واقع شده اند. من از مسئولین فرهنگی مشهد پرسیدم دو تن از شهدای گوهرشاد را می شناسید و پاسخی نشنیدم. با این وجود آیا رضاخان این شهدا را زنده به گور کرد یا ما؟!

جلیلی با اشاره به جنایت فجیع رضاخان در دوران سلطنتش در کشور، اظهار داشت: جانوری وحشی مثل رضاخان که بیشترین جنایت را انجام داده، رضاخانی که مدرس را از دیدن نور آفتاب محروم کرده بود، از سوی برخی به عنوان نماد آزادی در فضای مجازی مطرح می شود! اگر ماجرای کشف حجاب را به درستی تبیین کنیم، پنجاه درصد از پروژه تطهیر پهلوی ملغی خواهد شد.

وی در پایان گفت: ما اعلام می کنیم که در طرح ملی گوهرشاد، هر گروهی در هرجای کشور که آمادگی جمع آوری خاطرات دارد را پشتیبانی کنیم. یکی از حرکت هایی که برای حجاب باید کرد این است که اعلام شود که چه خون دل هایی برای حجاب خورده شده است.

ارسال نظر: