مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد

آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری از فردا/ دریافت کد ۱۵ رقمی به منزله نهایی شدن انتخاب خواهد بود

کدخبر: 2054176

مشاور عالی سازمان سنجش کشور گفت: انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۵ از فردا شنبه ۲۳ مرداد آغاز و تا روز ۲۸ مرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین توکلی گفت: از 860 هزار نفری که برای شرکت در آزمون سراسری سال 95 اعلام آمادگی کرده بودند، 772 هزار و 982 داوطلب در جلسه آزمون حاضر شدند.

وی افزود: تمام شرکت کنندگان در این آزمون قادر به انتخاب رشته خواهند بود و می توانند بر اساس رتبه کسب شده خود، رشته های مورد علاقه شان را انتخاب کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور با اشاره به انتخاب 150 کد رشته محل از سوی هر داوطلب اظهارکرد: هر داوطلب قادر خواهد بود از میان تمام کد رشته محل های انتخابی، 150 کد را انتخاب کرده و از روز شنبه 23 مرداد نیز می تواند انتخاب رشته خود را نهایی کند.

توکلی با تاکید بر اینکه دریافت کد 15 رقمی از سوی هر داوطلب به منزله نهایی شدن انتخاب آن خواهد بود، تصریح کرد: زمانی که هر متقاضی انتخاب رشته خود را نهایی می کند باید از سیستم یک کد 15 رقمی دریافت کرده و تنها در این صورت است که انتخاب رشته او نهایی شده است.

وی با اشاره به آغاز به کار نرم افزار مجازی انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش کشور اذعان کرد: این نرم افزار اکنون در دسترس داوطلبان است و هر فرد می تواند با مراجعه به آن، وضعیت علمی خود با داوطلب مشابه در سال گذشته را مقایسه و از رشته احتمالی که قادر به پذیرش در آن خواهد بود مطلع شود.

ارسال نظر: