شهرداری تهران اعلام کرد

افتتاح مجموعه تئاتر حرفه‌ای کشور در خاوران؛ بزودی

کدخبر: 2054196

مدیرعامل توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران: مجموعه تئاتر حرفه‌ای خاوران یکی از مراکز اصلی تئاتر با قابلیت اجرای چندین نمایش به طور همزمان است.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا جعفری در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژه تئاتر حرفه ای خاوران با اشاره به اینکه این پروژه در چندین بخش قابل تفکیک است، افزود: بخشی از آن شامل سالن تئاتر اصلی با ظرفیت 1000 نفر و امکانات فنی و پشتیبانی است.

وی با بیان اینکه بخشی نیز شامل سالن های کوچک تئاترهای تجربی است که در سوله های کوچک تر و جدا از سالن اصلی دور هم چیده شده است، افزود: همچنین بخشی شامل فضاهای مربوط به مردم و مراجعه کنندگان می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه معماری درونی فضاهای مرکز تئاتر حرفه ای خاوران تابع استاندارد های مربوط به فعالیت های نمایشی و مصالح مناسب برای آکوستیک کردن این قبیل فضاها است، گفت: فضاهای این مجموعه فرهنگی هنری کاملا ساده و با رنگ بندی های مناسب و هماهنگ صورت گرفته است.

وی افزود: سالن های کوچک مرکز تئاتر حرفه ای خاوران ،بر مبنای برخورداری از فضای راحت، در دسترس بودن و بدون تشریفات شکل گرفته است.

جعفری با اشاره به فضای عمومی تر مرکز تئاتر حرفه ای خاوران از جمله محوطه و لابی اصلی گفت: اشیاء ،فضا ها و مبلمان به صورت عناصری موزه ای شکل در فضا چیده خواهد شد.

وی با اشاره به تلفیق معماری ایرانی با سبک معماری مدرن در مرکز تئاتر حرفه ای خاوران افزود: در تمام مراحل طراحی از جمله معماری بیرونی و داخلی فضاها، تلاش شده هارمونی عمومی در بیرون و درون رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه استانداردهای مورد نظر طراحان آکوستیکی نیز به دقت رعایت شده است، گفت:با توجه به اقدامات و تلاش های صورت گرفته مجموعه تخصصی فرهنگی و هنری تئاتر خاوران به زودی به بهره برداری رسیده و افتتاح می شود.

ارسال نظر: