چاوش اوغلو در نشست خبری مشترک با ظریف:

امنیت ایران، امنیت ترکیه است/ مشکلات را با گفتگوی دوجانبه حل می‌کنیم

کدخبر: 2054222

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه امنیت ایران، امنیت ترکیه است، گفت: مشکلات را با گفتگوی دوجانبه حل می‌کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مولود چاوش اوغلو در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف که پس از دیدار دوجانبه آنها انجام شد، با بیان اینکه در این سفر در مورد برخی موانعی که وجود دارد صحبت شد، اظهار کرد: تصمیم مشترک بر این شد که باید این را موانع را رفع کنیم.

وزیر خارجه ترکیه همچنین خبر داد که در مورد موضوعات منطقه‌ای صحبت شد و توضیح داد که این رایزنی‌ها مربوط به همکاری‌های انرژی منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه بود.

چاوش اوغلو در ادامه تصریح کرد: ما می‌خواهیم گاز بیشتری از ایران بخریم. در مورد برخی مشکلات هم تصمیم گرفتیم که حل آنها نیاز به هیات اختلاف ندارد، چراکه قرار شد این مشکلات را با گفت‌وگوی دوطرفه حل کنیم.

وزیر خارجه ترکیه ضمن بیان اینکه در زمینه توریسم صحبت کردیم تا پذیرای میزبان ایرانیان بیشتری در ترکیه باشیم، متذکر شد: همچنین در زمینه بحران سوریه رایزنی کردیم که با همکاری‌های نزدیک و دوجانبه بیشتری آن را پیگیری می‌کنیم.

چاوش اوغلو در ادامه با تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه در رایزنی دوجانبه امروز، خاطرنشان کرد: لزوم تقویت همکاری از دیگر بحث‌های مهم امروز بود چراکه ما بر این باوریم که ایران نقش بسیار سازنده و مثبتی در آتش‌بس سوریه دارد.

او امنیت ایران را امنیت ترکیه خواند و گفت: وزیر خارجه ایران هم همین فکر را می‌کند و امنیت ترکیه را امنیت ایران می‌داند لذا ما با گروه‌هایی نظیر پ‌ک‌ک و داعش امنیت منطقه را به خطر می‌اندازند، مقابله می‌کنیم.

وزیر خارجه ترکیه همچنین از دیدار اردوغان و ظریف خبر داد و گفت: به مجلس ترکیه در جریان کودتا حمله شد، به همین دلیل آقای ظریف گفتند بازدیدی از آنجا داشته باشند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر: