گزارش «نسیم آنلاین» از تکرار ادعایی که خریدار ندارد

هماهنگی با سعودی‌ها به بیت منتظری رسید/ سکوت بیت امام(ره) ادامه دارد؟

کدخبر: 2054362

اعدام اعضای گروهک تروریستی تکفیری توحید و جهاد زمینه‌ای را برای تکرار چالش آفرینی‌های گروه نزدیک به حسینعلی منتظری جانشین معزول امام خمینی(ره) ایجاد کرد، چالشی که پس از سکوت منسوبان بیت امام خمینی(ره) عمیق‌تر شده است.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »:: هفته گذشته چند تن از اعضای گروهک تروریستی تکفیری توحید و جهاد در کردستان با حکم قضایی اعدام شدند.

حکم این افراد پس از آن صادر شده که سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شده بودند اعضای اصلی این گروهک تروریستی را پس از چند فقره عملیات و به شهادت رساندن چند تن از علما و شهروندان کُرد، شناسایی و دستگیر کنند.

اقدامی که باعث شد باقی عملیات مسلحانه آنها در کشور لو برود و هرگز به مرحله اجرا نرسد.

پس از اجرای حکم اعدام اعضای این گروهک تروریستی تکفیری که حالا دامنه عملیات‌ها و ترورهای خود را از دمشق و حلب به مرزهای ایران رسانده بودند، همچون گذشته هجمه انتقادات سازمان‌های بی‌خاصیت بین‌المللی که تروریسم در اروپا و آمریکا را "بد" و همان اقدامات در ایران وعراق و سوریه را "خوب" توصیف می‌کنند روانه ایران شد که چرا عده‌ای از تروریست‌ها را اعدام کرده‌اید؟

در این شرایط که حاشیه‌های مقابله ایران با این گروهک‌های تروریستی زیاد شده بود سایت دفتر مرحوم حسینعلی منتظری جانشین معزول امام خمینی(ره) هم اقدام به انتشار فایل صوتی مربوط به یکی از سخنرانی‌های وی در سال 67 کرد.

فایل صوتی که در آن مرحوم منتظری از اعدام اعضای گروهک تروریستی منافقین در سال 67 انتقاد می‌کند و می‌گوید که نباید اعضای این گروهک اعدام شوند.

مرحوم منتظری در حالی این سخنان را در منزل خود و خطاب به چهار تن از مسئولان وقت یعنی آقایان نیری (حاکم شرع)، اشراقی (دادستان)، رئیسی (معاون دادستان) و پورمحمدی (نماینده اطلاعات در اوین) بیان می کند که قبلا در 9 مرداد و 13 مرداد دو نامه با همین مضمون به امام خمینی (ره) نوشته و نتیجه‌ای نگرفته است.

او در این سخنرانی به امام خمینی (ره) نیز انتقاد می‌کند و می‌گوید که امام در یکی دو سال آخر حیات به علت بیماری دخالت زیادی در امور کشور نداشته و همه کارها را به حاج احمد آقا واگذار کرده بود. او می گوید همه نامه های دو سال آخر حیات امام جعلی بوده و توسط فرزند ایشان نوشته شده است.

هرچند که انتشار این سخنان مرحوم حسینعلی منتظری تازگی نداشت و اتفاقاً در همان سال‌ها نیز امام خمینی(ره) به علت حمایت او از اقدامات تروریستی گروهک منافقین وی را از جانشینی خود عزل کرده بود امام بسیاری از رسانه‌ها به بازخوانی وقایع آن دوران پرداختند تا از اذهان عمومی رفع شبه کرده باشند.

این بازخوانی مربوط به سال 1367 بود و زمانی که سازمان ملل پس از یک سال انتظار نهایتاً توانست موافقت جمهوری اسلامی ایران با قطعنامه 598 را بگیرد و جنگ 8 ساله ایران و عراق را از نگاه خود مختومه اعلام کند. قطعنامه‌ای که با تعبیر امام خمینی (ره) عنوان جام زهر به خود گرفت و تنها پس از سه روز از پذیرش ایران در 27 تیرماه، از سوی عراق نقض شد و ارتش این کشور در 31 تیرماه 67 ابتدا از جنوب به خاک ایران وارد و تا نزدیکی‌های خرمشهر و اهواز پیشروی کرد و زمانی که با مقاومت جدی مردمی و ارتش و سپاه رو به رو شد با تجهیز یگان‌هایی از اعضای سازمان مجاهدین خلق، 23 تیپ سر تا پا مسلح را از غرب برای تصرف تهران راهی خاک ایران کرد. نیروهای رزمی متشکل از منافقین و ارتش عراق که به سرعت از قصر شیرین و سر پل ذهاب عبور کردند و خود را به نزدیکی‌های کرمانشاه رساندند، در 34 کیلومتری کرمانشاه و در منطقه چهار زبر با کمین‌ نیروهای سپاه و ارتش برخورد کردند و تلفات و خسارات بی‌سابقه‌ای از جمله کشته شدن حدود 5 هزار نفر را نیز تجربه کردند.

امام خمینی (ره) بعد از این اقدام مسلحانه و تجاوز بزرگ نظامی در سال 67 پس از پذیرش قطعنامه، طی نامه‌ای دستور برخورد محکم و بدون اغماض با تمام کسانی که وابسته به گروهک مجاهدین خلق بودند و در آن روز بر عقیده خود ایستادگی می کردند را صادر کرد و لذا تعدادی از آنها به موجب این حکم در سال 67 اعدام شدند.

در نامه‌ امام آمده بود: «با توجه به محارب بودن آنها و جنگ‌های کلاسیک آنها در شمال و غرب و جنوب کشور با همکاری‌های حزب بعث عراق و نیز جاسوسی آنان برای صدام علیه ملت مسلمان ما، و با توجه به ارتباط آنان با استکبار جهانی و ضربات ناجوانمردانه آنان از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی تاکنون، کسانی که در زندان های سراسر کشور بر سرموضع نفاق خود پافشاری کرده و می ‎ کنند محارب و محکوم به اعدام می ‎ باشند.»

در آن سال مرحوم منتظری با واکنش نسبت به این دستور امام همچون قبل به واسطه داماد و برادر داماد خود یعنی سید مهدی هاشمی؛ از اعدام اعضای کادر تشکیلاتی آنها انتقاد کرد و گفت که جمهوری اسلامی در این امر جنایت کرده است این فایل صوتی تازه منتشر شده از سخنرانی منتظری نیز مربوط به همان ایام است.

در این شرایط اما ناظران سیاسی که از ترور بیش از 15 هزار نفر از مردم و مسئولان ایران از سوی این گروهک تروریستی یاد می‌کنند با بازخوانی تاریخ از دیگر اقدامات همجنس منتظری با منافقین هم نام می‌برند و می‌گویند که در شرایط این روزهای کشور انتشار این سخنرانی از سوی حسینعلی منتظری آن هم 7 سال پس از فوت وی می‌تواند حاوی اهداف و اغرایض سیاسی باشد.

چنانکه احمد منتظری فرزند آیت‌الله منتظری می‌گوید که بخشی از مسئولان کنونی کشور طبق نظر آیت‌الله منتظری در جریان اعدام‌های سال 67 دست نداشتند و اگر کسی بخواهد با منتشر کنندگان این فایل صوتی امروز برخورد کند به این معنی است که می‌خواهند مسئولیت وقایع آن روزها را بر عهده خود بگیرد.

احمد منتظری همچنین در گفتگویی با صدای آمریکا می‌گوید که موضع‌گیری اخیر محمدعلی انصاری، موضع‌گیری بیت آیت الله خمینی محسوب نمی‌شود و اگر آنها می‌گویند فایل صوتی تحریف شده است خوب فایل تحریف نشده را منتشر کنند.

این صحبت‌های احمد منتظری از نظر کارشناسان سیاسی دلیل دیگری بر مدعای انتشار سیاسی و غرض ورزانه صحبت‌های جانشین معزول امام است.

از طرفی در بدو انتشار این فایل صوتی شبکه‌های معاند و رسانه‌های ضد انقلاب از جمله "صدای آمریکا" ، "من و تو" و حساب‌های کاربری افرادی که نسبت آنها با جمهوری اسلامی کاملاً مشخص است به صورت گسترده به این فایل صوتی پرداختند و حتی مدعی شدند که کاربران در فضای مجازی به صفحات شخصی نوه امام خمینی (ره) در فضای مجازی مراجعه کرده و از آنها خواستار توضیح و حتی عذرخواهی شده‌اند.

از سوی دیگر محسن کدیور که اکنون در زمره ضد انقلاب خارج نشین قرار دارد نیز با اعلام نظر در این خصوص، برخورد قاطع امام خمینی با منافقین در سال 67 را نقد می‌کند و حتی مدعی می‌شود که این احکام از سوی امام خمینی(ره) صادر نشده است.

در این میان بخشی از تحلیلگران سیاسی معتقدند که انتشار این سخنرانی از سویی معطوف به همان تاثیر اطرافیان منتظری بر رفتار و اقدامات جانشین معزول رهبری در دهه 60 است.

افرادی که با وجود اینکه عضو بیت این مرجع تقلید بودند همزمان رابط منافین و دستگاه‌های جاسوسی غرب نیز به شمار می‌آمدند و کمک مهمی نیز به آنها در آن ایام کرده بودند.

این دست از کارشناسان می‌گویند که همانگونه که در سال 88 هماهنگی استراتژیکی بین گروه‌های معارض داخلی با ضد انقلاب خارج‌نشین و همینطور گروهک‌های تروریستی ایجاد شد اینبار نیز در این برهه این اتحاد و نزدیکی شکل گرفته است.

عده‌ای دیگر نیز اقدام دفتر منتظری را در ادامه تحرکات اخیر منافقین و عربستان ارزیابی می‌کنند آنها می‌گویند که پس از پیمان همکاری سعودی‌ها در پاریس با منافقین و سخنرانی "ترکی الفیصل" شاهزاده امنیتی سعودی در همایش سالانه آنها و سپس دیدار "مریم رجوی" و "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این اقدام مرحله‌ای از توسعه اتحاد معارضین جمهوری اسلامی در منطقه است.

در این میان عده‌ای هم هستند که معتقدند انتشار این فایل صوتی برای انحراف افکار عمومی از برخی مسائل مانند فیش‌های حقوقی بوده است و با توجه به اینکه اعلام حمایت از گروه‌های ضد انقلاب و تروریست‌ها از سوی برخی معارضین داخلی اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد نباید آن را خیلی جدی گرفت.

در این شرایط اما به نظر می‌رسد که اگر هر کدام از تحلیل‌های منتشر شده در این رابطه مد نظر داشته شود اولاً سیستم اطلاعاتی امنیتی کشور بیش از پیش باید تحرکات نیروهای سعودی و ارتباط آنها با گروهک‌های تروریستی و شرور غرب و شرق کشور را زیر نظر داشته باشند و از نظر سیاسی نیز منتسبین به امام خمینی (ره) بیت ایشان و کسانی که در این زمینه صاحب‌نظر هستند پاسخی درخور به انتشار این فایل صوتی ارائه کنند تا از توطئه تخطئه رهبر کبیر انقلاب و بیت ایشان جلوگیری شودف چنانکه سکوت آنها نه تنها می تواند موجب امیدواری دشمنان و مغرضین نسبت به انقلاب شود بلکه می‌تواند دامنه اقدامات آنها را گسترده کرده و بابا تحریف در تاریخ انقلاب اسلامی را نیز باز کند.

ارسال نظر: