آغاز ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها از امروز + تشریح جزئیات ثبت‌نام

کدخبر: 2054418

ثبت‌نام برای پذیرش در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها از امروز شنبه ۲۳ مردادماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، داوطلبان متقاضی ثبت‌نام برای پذیرش در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور (داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 95 ثبت‌نام کرده‌ و در جلسه آزمون غایب بوده‌اند یا متقاضیانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام نکردن)، می‌توانند ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در سال 1395 (موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مصوب 16 شهریور سال 92 مجلس شورای اسلامی)، صورت می‌پذیرد را از فردا شنبه 23 مردادماه انجام دهند مهلت ثبت‌نام تا 28 مرداد است.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش بدون آزمون از روز گذشته بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ثبت‌نام کنند.

داوطلبان می‌توانند پس از پرداخت هزینه ثبت‌نام به مبلغ یکصد و هشتاد هزار ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر 150 کدرشته) به روش اینترنتی اقدام کنند.

داوطلب‌ متقاضی‌ شرکت‌ در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) باید ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و دفترچه راهنمای ثبت‌نام را دریافت کند سپس به تعداد مورد نیاز کارت اعتباری دریافت کرده و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

داشتن دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه یا گواهینامه دوره پیش دانشگاهی که حداکثر تا31 شهریور اخذ شود یا داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای تمام متقاضیان الزامی است.

چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته از2 یا 3 گروه آزمایشی باشد، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ یکصدوهشتاد هزار ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال 12 رقمی) را دریافت دارد.

منظور از ثبت‌نام در 2 و یا 3 گروه آزمایشی بدین صورت است که داوطلب می‌تواند علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) در گروه آزمایشی هنر یا زبان خارجی ویاهردوگروه هنروزبان، نیز متقاضی شود.

ارسال نظر: