مدیران جشنواره فیلم سلامت به دیدار بیماران مبتلا به اوتیسم رفتند؛

توافق جشنواره فیلم سلامت و انجمن اوتیسم هگمتانه ایران برای معرفی اوتیسم

کدخبر: 2054437

جمعی از فیلمسازان مستند سینمای ایران به همراه مدیران اولین جشنواره فیلم سلامت عصر روز گذشته از انجمن اوتیسم هگمتانه ایران بازدید کرده و با کودکان مبتلا به این بیماری به گفت و گو نشستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در دیدار مستندسازان و مدیران و نمایندگان جشنواره فیلم سلامت با اعضای انجمن اوتیسم هگمتانه ایران طرفین بر همکاری و تعامل مشترک میان این انجمن و جشنواره سلامت برای معرفی و اطلاع رسانی درباره این بیماری طی ایام برگزاری جشنواره تاکید کردند.

در این دیدار جعفر صانعی مقدم مسئول کنترل پروژه و برنامه ریز جشنواره فیلم سلامت، محمد کیاسالار داور فیلم های مستند و کوتاه، لقمان خالدی، مژگان صیادی، محمد احسانی، مهدی قربان پور، حسین کاکاوند، کوروش رنجبر و تعدادی دیگر از فیلمسازان سینمای مستند حضور داشتند.

همچنین سینا توکلی مسئول امور آموزش و پژوهش انجمن اوتیسم هگمتانه توضیحاتی را درباره تاریخچه و فعالیت های این انجمن بیان کرد و با اشاره به تحت پوشش داشتن ۹۰۰ بیمار مبتلا به اوتیسم در این انجمن گفت: اوتیسم یک اختلال نافذ رشدی است که تمام علایم رشد یک فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و با او از کودکی تا پایان عمر با او همراه است و ژنتیک شایع ترین دلیل ابتلا به آن است.

وی با اعلام این که در ایران از بین هر ۱۰۰ تا ۱۵۰ کودک دچار این بیماری می شوند، افزود: اکنون بین ۳ تا ۴ هزار نفر در ایران دچار بیماری اوتیسم هستند. ضمن این که باید در نظر داشته باشیم عده بسیاری ممکن است دچار آن باشند اما آن را اطلاع ندهند و در این آمار نگنجند.

توکلی درباره مشخصه ها و علایم این بیماری ادامه داد: بیماران اوتیسم سه مشکل عمده دارند که نمایش رفتارهای کلیشه ای و تکراری، عدم برخورداری از تفکر انتزاعی و عدم ارتباط مناسب با دیگران را شامل می شود. مهم ترین تفاوت آن ها با بیماران عقب مانده ذهنی نیز در این است که از ضریب هوشی بالا یا نرمالی برخوردارند اما بیماران ام.آر یا عقب مانده ذهنی ضریب هوشی شان کمتر از ۷۰ است.

در ادامه این بازدید نمایندگان جشنواره ملی فیلم سلامت از سایر طبقات ساختمان انجمن اوتیسم هگمتانه ایران که شامل اتاق های اختلال رفتاری، خلاقیت و بازی های فکری، واحدهای روابط عمومی، مشاوره خانواده و... می شد، دیدن کردند و در جریان اقدامات و فعالیت های این انجمن قرار گرفتند.

انجمن اوتیسم هگمتانه ایران در سایت دونیت به آدرس www.2nate.com پروژه ای ۵/۶ میلیون تومانی را برای تجهیز امکانات ساختمان این انجمن اجرایی کرده است که مردم می توانند کمک های خود را از طریق این سایت به مدت ۴۵ روز به بیماران مبتلا به اوتیسم ارائه کنند.

نخستین جشنواره فیلم سلامت به همت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور یکم تا پنجم شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.

دبیری این جشنواره را ابراهیم داروغه زاده برعهده دارد.

نخستین جشنواره فیلم سلامت از ۱ تا ۵ شهریور برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به وب سایت www.honarsalamat.com و یا کانال تلگرام telegram.me/honarsalamat اطلاعات بیشتری دریافت کنند.

ارسال نظر: