تالار وحدت چشم به راه هم‌نوازان حصار

کدخبر: 2054497

همنوازان حصار در آخرین اجرای خود ۲۵ مردادماه به تالار وحدت خواهند رفت. علاقمندان میتوانند برای اطلاعات بیشتر به سایت www.iranconcert.com مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۲۶۵۵۴۴۸ تماس حاصل کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، گروه همنوازان حصار در این شبها بدون شک اتفاق تازه اى را رقم زده است. اجراى پیچیدگى هاى قطعات تازه ى قمصرى و در کنارش ، دمیدن آنها به شکل یک موسیقى روان. این تضاد ، مخاطب را در دوگانگى شوک و حسى نوستالوژیک قرار مى دهد که شاید براى مخاطب جدى موسیقى آن چیزى است که از یک اثر هنرى انتظار دارد. تامل و لذت. کنسرت با تارنوازى قمصرى آغاز شد که دقایقى با اجراى ریزهاى نرم بر آکوردهاى شرقى اش صدایى مانند سازهاى آرشه اى تولید مى کرد و سپس فضا ایرانى تر شد و با ورود سازهاى کوبه اى ، سوال و جواب هاى نتها در لابه لاى سکوت ها، خبر از تنظیم فکر شده اى حاکم بر کل کنسرت مى داد. براى ورود هر شخص به بازى ، سناریوى جالبى نوشته شده بود. خواننده ها روى شعرى زیبا از علیرضا کلیایى ، همزمان وارد گود شدند و با وجود رعایت بستر هم آوایى ، استقلال صداها جلب توجه مى کرد. تنظیمهاى نرم و دقیق و لطافت و استوارى صداى خواننده ها فضاى منسجمى را ایجاد کرده بود. بخش اول با قطعه اى تکنیکى در حالى تمام شد که مخاطبین با فریاد احساسشان را به آن نشان دادند. ورود عود با اجراى تصنیف زیباى وحشى همراه شد که با تنظیمى متفاوت صداى پوریا اخواص و هاله ى سیفى زاده را در نقش ماهیگیر و همسرش به رخ مى کشید. شهر و غریبى با ورود گیتار فضاى کنسرت را عوض کرد. شاید این تصنیف محبوب ترین قطعه ى این کنسرت بود که باز هم با شعر کلیایى مخاطبین را به تحسین واداشت. فضایى محزون، عاشقانه با آرپژهاى گیتار و تار و صداى زیباى اخواص. مسلمانى و مستى ، شروع بخش چهارگاه بود که در آن فضاى نوازندگى گیتار از سبک کلاسیک به فلامنکو نزدیکتر مى شد. تکنوازى قمصرى و سپس قطعه اى با فضایى سیاه مشق وار که به آواز اخواص میرسید. دیوانه مى گردم تصنیف بعدى بود که پیشتر به شکل تصویرى منتشر شده بود. اما در کنسرت با اجرایى بهتر نسبت به آن مخاطبین را به تشویق وا داشت. خواندن قمصرى با بهرخ شورورزى و سوال و جواب با دو خواننده ى دیگر از نکات جالب قطعه ى بعدى بود. افسانه ى خاموشى که در این دوسال محبوب ترین اثر قمصرى بوده در پایان با دونوازى دیوان و گیتار آغاز شد و نشاط مضاعفى را در سالن ایجاد کرد.

همنوازان حصار در آخرین اجرای خود 25 مردادماه به تالار وحدت خواهند رفت. علاقمندان میتوانند برای اطلاعات بیشتر به سایت www.iranconcert.com مراجعه و یا با شماره تلفن 22655448 تماس حاصل کنند.

ارسال نظر: